L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR : 1.210
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 24.674

divendres, 24 de maig de 2019

En la ronda de circumval·lació ¿si pots triar l'original, per a què vols una còpia?


Compromís per solucionar els problemes de Tavernes presenta propostes i alternatives creïbles i raonables. D'altres partits  simplement és a l'art del bla, bla, bla, sense cap alternativa i, al final, no els queda més remei que copiar el treball d'altres.

És el cas a Tavernes de la circumval·lació: Compromís ha consensuat amb Carreteres de la Generalitat una ronda amb tres alternatives, la preferida la publiquem dalt en groc. És un projecte a punt, amb una longitud total de 4'1 km., des de una rotonda prop d’Asfaltos Chova, travessaria el riu Vaca, discorrerà junt al riu fins el Camí Vell de Gandia, on es construiria una rodona d'entrada a la ciutat. Després buscaria la carretera nacional per la banda esquerra del riu Vaca.

Tindrà un carril bici complet que permetrà connectar amb els trams de carril bici existent al costat de la Carretera que va a la platja. Una proposta ferma i creïble, avalada per Carreteres de la Generalitat. 




Els anteriors governs municipals havien presentat de proposta una ronda de circumval·lació entre el Vergeret i el Vaca, en zona inundable i... on no no hi ha prou espai. Allí no hi cap!!! És impossible construir la carretera de ronda, i des del 2004 quan  es va iniciar el Vergeret i no s'havia avançat res en eixa proposta. 

Ara l'oposició s'ha apuntat a la proposta de Compromís, a dir: "nosaltres farem la circumval·lació", "portarem fora del poble la carretera"...   quan saben que ja està en marxa, que el govern de Compromís ha desencallat el problema.


En el cas de la ronda de circumval·lació, els vallers i vallers han de pensar que si poden triar el projecte i la gestió original... ¿per a què han de triar una còpia del bla, bla i bla ?

1 comentari:

Unknown ha dit...

No se quins arguments fan que l'opció preferida siga la groga. Al meu parer, que no és fonamenta en aspectes tècnics perque no tinc eixa formació, sino només en els lògics que se'm ocorren, si l'opció de fer la carretera per la marge del riu més propera al poble no era viable per sér inundable, no és igual d'inundable la marge a l'altre costat de riu?
A més, si es fa la carretera elevada per evitar eixa inundabilitat, en cas de desbordament del riu, aquesta no faria de mur provocant que l'aigua anara a parar al poble com ha passat altres vegades, inclus més per l'efecte d'embalsament de la carretera? Ja es vol fer un mur a este costat de riu i anem a fer-ne un altre a l'altra banda?

Per a mi l'opció més viable podria sér la negra, la més allunyada de la població. Eixe traçat crec que deixa espai suficient per a que en cas d'inundació l'aigua tinga una via d'escapament en direcció contrària a les cases, evita en major part l'impacte sonor i visual i també en cas de que finalment es faça l'encauçament del riu hi haja espai suficient per a fer algun tipus de parc o espais verds que puguen sér aprofitats pels ciutadans a l'altre costat de riu.

Com he començat dient no se quins criteris es seguiran per triar una de les tres opcions pero ja que la que es trie estarà ahí per molts anys, espere que la decisió siga purament tècnica i no basada en criteris polítics o d'interessos personals.