L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no els comentaris rebuts si considera que aporten novetats, punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb la noticia oferida. Els articles d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR : 2.279
PÀGINES LLEGIDES EL DARRER MES:
30.147

dissabte, 11 de novembre de 2017

PLENARI NOVEMBRE 2017: L’Ajuntament “compra” la gespa artificial del Camp de Futbol després de solucionar les irregularitats comeses en el 2006.




El plenari de Tavernes, per unanimitat, ha decidit fer efectiva l’opció de compra de la gespa artificial del camp municipal de futbol, la qual passarà a ser de propietat municipal després d’haver estat pagant el municipi un lloguer durant 10 anys pel contracte de subministrament i manteniment.

“Després de tants anys, encara ens pertoca estar arreglant els desgavells que els governs del PP van fer” assenyalava l’alcalde Jordi Joan, que va explicar com l'any 2006 es va aprovar un préstec encobert sota la fórmula d’arrendament, i que va comptar amb tots els informes en contra dels tècnics municipals.

L’alcalde Jordi Joan afirmava que la instal·lació de la gespa artificial i dels elements annexos és una inversió i per això en el 2006 hauria estat millor opció que el govern municipal d'aleshores hagués aprovat un pla de despesa plurianual.


El lloguer ha suposat una despesa a l’Ajuntament de 573.571, més del doble del que han pagat altres municipis, cas de Simat, cosa que va remarcar el regidor d’EU, Eduardo Bononad. El mateix regidor va posar en dubte el preu pagat per metre quadrat de gespa, 32 euros, quan la gespa idèntica en qualitat dels camps annexos del Vergeret en el 2011, ja amb l’actual govern, es va pagar a 14 euros. Bononad va recordar que en el 2006 estàvem en plena època d’una seria d’actuacions que desembocarien posteriorment en casos judicials sonats com el “Cas Taula” o “Gurtel”.

Tavernes ha estat pagant durant 10 anys un preu d’arrendament trimestral de 14.339,28 euros i a banda ha pagat el manteniment de les instal·lacions pel preu anual de 1.250, 00€ IVA inclòs.

Tal com hem dit, en el contracte firmat per l’anterior govern figurava que al cap dels deu anys, i amb el pagament d’un últim rebut, l’Ajuntament podria efectuar l’opció de compra, cosa que va aprovar el plenari, a més d’efectuar una modificació en la forma de pagament per poder assumir la despesa en el capítol correspon a les inversions.

Una explicació més detallada la podeu escoltar en el vídeo que adjuntem al final.



Un poc d’història

El plenari aprovava fer efectiva l’opció de compra de la instal·lació, però per a fer-la possible havia de donar solució a una sèrie d’objeccions i informes en contra dels tècnics municipals emesos l’any 2006.

I és que com s’indicava, el contracte de l’any 2006 de “subministrament amb opció de compra, de paviment de gespa artificial, per al camp de futbol de Tavernes” es va tramitar en el seu moment sense crèdit pressupostari, a través d’un “Leasing” que l’empresa adjudicatària  “Poligrás Ibérica SA” no podia oferir per no ser una entitat financera. També es remarcava que no es podia considerar un arrendament amb opció de compra perquè el contractista no era propietari de l’immoble i per no ser propietari no podia ser arrendador, amb la qual cosa s’hauria d’haver contemplat una inversió.


Totes aquestes irregularitats en el moment del contracte varen determinar en aquell 2006 els informes en contra d’Intervenció, del Cap de la Secció de Contractació i del Secretari de l’Ajuntament. Malgrat eixos informes,  el govern del 2006 va adjudicar un contracte de durada de 10 anys a Poligrás Ibérica SA, pel preu total de 573.571 euros que inclou els interessos del finançament al 4’5%.

Elaboració pròpia