L'Ajuntament de Tavernes ha presentat el vídeo oficial de la campanya del 2020 "Els joguets no tenen gènere" promoguda per la Regidoria
d'Igualtat, que dirigeix Noe Alberola, i que té com a objectiu bàsic conscienciejar els menuts i menudes que els joguets no tenen gènere i que poden jugar amb
tots. Un vídeo de rezolzament a una campanya per tant que vol eliminar estereotips socials que poden
afectar el desenvolupament dels xiquets i xiquetes i i ajudar-los a obrir-se a altres actituds
més igualitàries.
Els joguets comporten intrínsicament uns valor, i mentre alguns fomenten valors sexistes i violents, altres potencien la igualtat i la cultura de la pau. Per tant, i ací hi ha una gran responsabilitats dels majors, sempre que siga l'hora de triar un joguet cal preguntar-nos quins valors, habilitats, actituds i rols fomenta i si afavoreix o no el desenvolupament integral (personal, relacional i social) dels nostres fills.
Una campanya que la Regidoria d'Igualtat ha programat, com des de fa anys, en positiu i sense cap imposició, sinó amb un intent
d'afavorir que els xiquets i xiquetes trien lliurement allò amb que
volen jugar, amb independència del seu sexe i que cadascú/na, encara que
tinga diferències personals, desenvolupen les seues capacitats i
aptituds al marge dels estereotips imposats.
I unes dades de reflexió, en una societat que volem igualitària: un estudi de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (Ivace) en col·laboració amb l'Institut Tecnològic AIJU realitzat l'any passat sobre una mostra de 500 famílies concloïa que el 75% dels espanyols valorava que els joguets continuen sent sexistes. També que més del 30% de les famílies opinaven que són els adults i la pròpia societat els que fan que el joguet siga sexista i la pròpia publicitat, tan present en aquesta època nadalenca, fa la major distinció entre joguets per a xiquets i xiquetes.
I unes dades de reflexió, en una societat que volem igualitària: un estudi de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (Ivace) en col·laboració amb l'Institut Tecnològic AIJU realitzat l'any passat sobre una mostra de 500 famílies concloïa que el 75% dels espanyols valorava que els joguets continuen sent sexistes. També que més del 30% de les famílies opinaven que són els adults i la pròpia societat els que fan que el joguet siga sexista i la pròpia publicitat, tan present en aquesta època nadalenca, fa la major distinció entre joguets per a xiquets i xiquetes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada