L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.724
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:37.997

divendres, 18 de desembre del 2020

La Regidoria d'Igualtat de l'Ajuntament presenta el vídeo de la campanya "Els joguets no tenen gènere"

 

L'Ajuntament de Tavernes ha presentat el vídeo oficial de la campanya del 2020 "Els joguets no tenen gènere" promoguda per la Regidoria d'Igualtat, que dirigeix Noe Alberola, i que té com a objectiu bàsic conscienciejar els menuts i menudes que els joguets no tenen gènere i que poden jugar amb tots. Un vídeo de rezolzament a una campanya per tant que vol eliminar estereotips socials que poden afectar el desenvolupament dels xiquets i xiquetes i i ajudar-los a obrir-se a altres actituds més igualitàries.

Els joguets comporten intrínsicament uns valor, i mentre alguns fomenten valors sexistes i violents, altres potencien la igualtat i la cultura de la pau. Per tant, i ací hi ha una gran responsabilitats dels majors, sempre que siga l'hora de triar un joguet cal preguntar-nos quins valors, habilitats, actituds i rols fomenta i si afavoreix o no el desenvolupament integral (personal, relacional i social) dels nostres fills.
 

 


Una campanya que la Regidoria d'Igualtat ha programat, com des de fa anys, en positiu i sense cap imposició, sinó amb un intent d'afavorir que els xiquets i xiquetes trien lliurement allò amb que volen jugar, amb independència del seu sexe i que cadascú/na, encara que tinga diferències personals, desenvolupen les seues capacitats i aptituds al marge dels estereotips imposats.

I unes dades de reflexió, en una societat que volem igualitària: un estudi de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (Ivace) en col·laboració amb l'Institut Tecnològic AIJU realitzat l'any passat sobre una mostra de 500 famílies concloïa que el 75% dels espanyols valorava que els joguets continuen sent sexistes. També que més del 30% de les famílies opinaven que són els adults i la pròpia societat els que fan que el joguet siga sexista i la pròpia publicitat, tan present en aquesta època nadalenca, fa la major distinció entre joguets per a xiquets i xiquetes.