L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

dimecres, 5 de juny del 2024

Conselleria de Medi Ambient vol iniciar el nou sistema de transport públic en autobús en la primera meitat del 2025

 

La Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori ha anunciat que confia començar durant la primera meitat de l'any 2025 el nou sistema de transport públic amb autobús a la comarca de la Safor i Valldigna.  

La conselleria ha habilitat  una partida de 19 milions d'euros per a sufragar aquest projecte, que busca acabar amb tot el problema que existeix ara en la xarxa de transport per carretera a la comarca. Una vegada habilitada la partida, es pot licitar i les empreses podran presentar les seues ofertes econòmiques que després seran estudiades per a la gestió del servei.

El canvi de color polític en la Generalitat va suposar una reflexió en el nou govern per a determinar si es seguia amb les propostes redactades per l'anterior equip del Botànic. Finalment s'ha decidit seguir avant amb la planificació inicial i aprovar els dos projectes diferenciats amb el compromís que abans de l'estiu del 2025 els veïns i veïnes de la Safor i Valldigna compten amb el nou servei.

Tal com ací vam informar els dos projectes comptaran amb un total d'11 línies, estructurades en els denominats corredors de la Safor Nord CV-113 (afecta a Tavernes i la Valldigna) i la Safor Sud CV-114.

El denominat circuit de "CV-113 Safor Nord" inclou el servei de viatges fins a Gandia dels poblacions de la Valldigna (Simat, Benifairó i Tavernes) així com els veïnes Xeraco i Xeresa, encara que s'inclouen desplaçaments fins a Carcaixent i Alzira. El projecte contempla una proposta de 4 línies amb una licitació de 7'2 milions per a 10 anys de vigència.