L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 2.967
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:54.653

divendres, 28 de juny del 2024

Quatre muntanyers del Centre Excursionista escalen "La Mesa de los Tres Reyes" , el cim més alt del Pirineu Navarrés "

El grup format per Lluís Ferrando, Vicent Tuso,  Javier Gálvez “Malagueño” i Paco Cuñat es desplaçaran a la vall de Linza el passat dimarts, dia 25, per preparar l'ascensió l'endemà, dimecres 26, al cim més alt de Navarra, "La Mesa de los Tres Reyes"  o "Hiru Erregeen Mahaia" el seu nom en eusquera, de 2.446 metres d’altura eusquera. El nom li ve per la seua situació geogràfica en trobar-se al costat de la triple frontera entre Navarra, Aragó i França.

En principi aquest cim es troba entre els més accessibles del Pirineu,  encara que l’alta muntanya sempre suposa dificultat per l’altitud, les zones rocoses al llarg del camí i els trams de neu en no molt bones condicions.

Els muntanyers eixiren del Refugi de Linza el dimecres a les 7’30 hores per iniciar l’ascens amb un recorregut total de 17’5 Km. El primer ascens va ser per per buscar la Foya de la Solana, per seguir el sender GRT13 i arribar a un xicotet tossal, on continuaren per una senda de terra amb un bon xafar durant uns 2 km, amb ascensos i descensos, fins arribar al peu de la muntanya, on hi ha l’inici de la senda que porta també a un altre cim mític, el Petrechema.

Seguint aquest sender s'acostaren a una zona rocosa, bastant perillosa on s’ha de trepar alguns metres per arribar a la primera cresta de roca calcària i tornar a connectar amb la senda que va pujant en altura i els acostava al cim.

Una pujada bastant rocosa, fins arribar a l’últim tram amb dues possibilitats d’ascens: un per la vertical esquerra i l’altra per la zona dreta francesa. Els muntanyers vallers optaren per la part dreta, que en principi semblava més fàcil, tot i que en en l’últim moment un va patir un menut problema, però en tornar a la normalitat assoliren el cim i pogueren celebrar l’ascens amb èxit i fer les fotografies per al record.

El descens va ser per mateix trajecte que la pujada amb més tranquil·litat i gaudint del meravellosos paisatges del Pirineus fins arribar al Refugi a les 16:00 hores, després de 8:30 hores i realitzar 17’5 km per alta muntanya.

Els muntanyers ja preparen la pròxima eixida, prevista a la zona francesa dels Pirineus.