L’Ajuntament de Tavernes esta oferint en aquest confinament
de la Covid-19 suport econòmic i psicològic a moltes famílies valleres, gent
més necessitada de la població a través de l’Àrea de Serveis Socials, la
regidoria de la qual dirigeix Noe Alberola de Compromís.
Com passa en tantes localitats, a Tavernes disposem de sectors professionals i voluntaris que, de manera invisible i quasi sense cap propaganda, està efectuant una gran tasca socials, d’ajuda als sectors poblacions més febles. En el cas de Tavernes, són els gran professionals de la Regidoria de Serveis Socials, els quals han trobat en els membres de la Creu Roja i els de Càritas Interprofessionals uns grans aliats per dur a cap una tasca impagable que va més enllà de la mera explicació en aquestes línies.
Noe Alberola ha valorat positivament la seu tasca, i ha recordat que són treballs que moltes vegades posen en risc la seua pròpia seguretat per assegurar una atenció de millor qualitat.
En el cas de Tavernes, i tal com hem explicat ja, el Servei d’Atenció Domiciliaria (SAD) ha facilitat les compres i l’atenció farmacèutica als grups de majors mes vulnerables, així com a les persones que no disposen de familiars per la seua atenció. Com a dades del servei, indicar que les darrers setmanes s’han atés 108 persones dependents i s’ha mantingut l’atenció psicològica, una tasca prioritària i més ara, en els moments de crisi que vivim.
Com passa en tantes localitats, a Tavernes disposem de sectors professionals i voluntaris que, de manera invisible i quasi sense cap propaganda, està efectuant una gran tasca socials, d’ajuda als sectors poblacions més febles. En el cas de Tavernes, són els gran professionals de la Regidoria de Serveis Socials, els quals han trobat en els membres de la Creu Roja i els de Càritas Interprofessionals uns grans aliats per dur a cap una tasca impagable que va més enllà de la mera explicació en aquestes línies.
Noe Alberola ha valorat positivament la seu tasca, i ha recordat que són treballs que moltes vegades posen en risc la seua pròpia seguretat per assegurar una atenció de millor qualitat.
En el cas de Tavernes, i tal com hem explicat ja, el Servei d’Atenció Domiciliaria (SAD) ha facilitat les compres i l’atenció farmacèutica als grups de majors mes vulnerables, així com a les persones que no disposen de familiars per la seua atenció. Com a dades del servei, indicar que les darrers setmanes s’han atés 108 persones dependents i s’ha mantingut l’atenció psicològica, una tasca prioritària i més ara, en els moments de crisi que vivim.
A més, també s’han repartit aliments acció que ha servit per recolzar a famílies sense recursos. Un total de 52 famílies han gaudit del repartiment de paquets de queviures, que se'ls ha donat diverses vegades al llarg del confinament, sempre tenint en compte els membres familiars i l’existència de menors.
La regidora ha assenyalat que s’han atés necessitats d’unes 2.000 persones de la
població i els Serveis Socials han tramitat ajudes per valor de 42.000 euros,
en un total de 415 atencions d’acord amb la valoració efectuada per Serveis Socials.
Tavernes ha rebut una ajuda de la Generalitat
de vora 37.000 euros que se afegiran a la quantitat indicada.
“No volem que cap persona, veïns i veïnes nostres, es quede sense tindre les necessitats bàsiques i mínimes ateses, perquè el resultat de la pandèmia afecta negativament les economies de les persones que més necessiten ajuda” ha indicat la regidora de Compromís.
“No volem que cap persona, veïns i veïnes nostres, es quede sense tindre les necessitats bàsiques i mínimes ateses, perquè el resultat de la pandèmia afecta negativament les economies de les persones que més necessiten ajuda” ha indicat la regidora de Compromís.
La Regidoria de Serveis Socials en els departaments de Cooperació i Dependència han dut un seguiment escolar constant, i han donat suport educatiu a famílies vulnerables fent un seguiment perquè cap xiquet o xiqueta es queda enrere. Ara es prepara el reforç escolar pensant ja en el pròxim curs i que es donaria només es produesca el desconfinament i al llarg de l’estiu.
Noe Alberola manté contactes telefònics i reunions de coordinació de forma presencial tant amb Creu Roja com amb Càritas, les dues ONGs valleres que col·laboren amb Serveis Socials i amb l'Ajuntament en general.
Les actuacions explicades s'han realitzat i continuen en funcionament. No són cap fake news
Les actuacions explicades s'han realitzat i continuen en funcionament. No són cap fake news
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada