L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.992
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:40.187

dijous, 21 de maig del 2020

La Covid-19 endarrereix l'adjudicació, i per tant les obres, de la nova estació


La nova estació del tren a Tavernes haurà d’esperar. Tot el projecte de la nova estació, amb tots els serveis, millores i completament accessible, patirà un retard ja que, a hores d’ara, encara no s’han adjudicat les obres, paralitzat tot el procés administratiu per la pandèmia de la Covid-19. 

La noticia la publica avui el diari “Las Provincias”, que cita fonts de Renfe per a confirmar la paralització del procés, encara que l’empresa el confia reprendre una vegada assolim la normalitat. Una nova poalada d'aigua freda als milers i milers d'usuaris majorment de la Valldigna, i ara només cal desitjar que l'endarreriment només siga qüestió de mesos, i no que ens trobem amb un procediment que s'haja de començar de nou amb la qual cosa podria ser cosa d'un parell d'anys.
 

El passat dia 13 de setembre, en base a les dades que havíem obtingut en la PCSP, informàvem que ADIF havia publicat el plec de licitació per a l’obra “Obras de mejora de la accesibilidad de la estación de Tavernes de la Valldigna. Nucleo de Cercanias”, amb termini per a presentar ofertes fins el dia 10 d'octubre del 2019 i una previsió d'adjudicació sobre finals de gener/febrer.

L’execució de la nova estació de Tavernes, segons el document de licitació, partia amb un preu d’eixida de 5.063.495,93 euros (6.126.830,07 euros amb IVA inclòs) amb adjudicació a la baixa. El termini d’execució per a les obres es fixava amb 14 mesos, amb la qual cosa les millors previsions assenyalaven que la nova estació podria estar per a l’estiu del 2021, i fins i tot avançar-se si l'adjuticatària havia inclós com a millora en la licitació acurtar el temps d’execució.

El projecte que contemplava la licitació és ser una estació completament accessible amb eliminació del perill actual de travessar les vies per anar d’una andana a altra, segons l’usuari haja de prendre el tren en sentit Gandia o València. Així, el perill s'eliminava amb un pas subterrani i un ascensor per pujar a les andanes.

La previsió era una execució d'obra coincidint amb el temps amb els treballs previstos i anunciats de duplicació de la línia fèrria entre Cullera i Gandia.

Segons la informació de "LP" i pròpia de la PCSP.