L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.158
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 10.560

divendres, 8 de juny del 2018

Els festivals d'estiu de Tavernes formen part del circuit del Patronat de Turisme de Diputació


Els festivals valler podran participar en el projecte "del Tros al Plat" de promoció de la gastronomia local dins dels menjars festivalers.

 Els festivals d’estiu de Tavernes van ser ahir protagonistes en l’acte de presentació de la sisena edició i revista de “Festiu” que organitzava “Tresdeu” i “València Turisme”. L’acte va servir presentar la proposta d’implementar als festivals de música el programa gastronòmic “Del Tros al Plat” de la Diputació que pretén posar en valor el territori a través dels seus productes gastronòmics.

El mapa de festivals valencians està en continu creixement i, les gestions efectuades pel govern municipal de Compromís ha fet possible que dos dels festivals vallers “Desllunat Pop al Carrer” i “Iboga Summer Festival”, hagen entrat en el circuit del Patronat de Turisme de la Diputació al costat d’altres importants com Marenostrum, Festival dels Arts i València Music Experience (València), Espigola Rock (Sueca), Music Port Fest (Port de Sagunt), Nits al Castell (Xàtiva), Pirata Rock (Gandia), Ganxo Rock (Benigànim), Cebarock (La Pobla de Vallbona), o FRA (Alaquàs), per exemple.

Josep Llatzer, de Compromís, regidor responsable dels festivals que se celebren a la nostra ciutat va estar en l’acte de presentació, junt al  responsable de l’Iboga Summer Festival i l’assessor valler de Turisme, Lluís Pastor, com es veu en la fotografia. 

El regidor va expressar la seua satisfacció perquè "els festivals de Tavernes estan al costat d’altres de renom del territori. Cal destacar que és una eina més de promoció de la nostra ciutat i la nostra platja que beneficia el sector comercial i hostaler valler".

En aquest context, considerava que la idea llançada pel Patronat de Turisme de la Diputació d’unir musica i el projecte “Del tros al Plat” és molt interessant des del moment que trenca estereotips del que són els menjars dels festivals i perquè "obri un ventall a la introducció de la gastronomia de Tavernes, cosa que pot afavorir també el sector hostaler".



Del Tros al Plat. 

A més de la presentació de la revista oficial i dels festivals que patrocina la Diputació, es va informar que les ajudes públiques es vinculen a la incorporació de la gastronomia “Del Tros al Plat”.

Turisme de Diputació va informar de la promoció d'una gastronomia alternativa en aquests certàmens que pose en valor el territori, a través de productes autòctons i, que busque el contacte amb els cuiners i cuineres dels municipis en els quals se celebren els festivals.

Aixi, com exemple del que potser una connexió entre música, joves i gastronomia autòctona ahir va haver una actuació de la Ruth Baker Band i una degustació de quatre propostes cuinades per professionals de l'Associació de Cuineres i Cuiners de la Comunitat Valenciana.

L’objectiu: superar el model “fast food” estés en els certàmens musicals. Quatre professionals valencians van proposar “Coca de sardina amb escalibada” (Silvia Meléndez), “Hamburguesa de blanc-i-negre amb favetes” (Rubén Ruiz), “Pepito de tonyina” (Sebastián Romero) i “Ous amb creïlla i botifarra” (Eduardo Frenchina).

Els professionals de la gastronomia van mostrar la seua satisfacció pel llançament d'aquesta proposta perquè els festivals implicats ofereixen una plataforma de posada en valor de la gastronomia del nostre territori com a part fonamental del projecte.

Els representants de les promotores de festivals van mostrar el seu interés per ampliar l'oferta gastronòmica dels certàmens amb la participació d'agents locals.