L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.376
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 15.042

dilluns, 17 d’octubre del 2022

Dames i cavallers, ara ja va de bo!!!! Avui s'ha iniciat la rotonda d'entrada a la Goleta pel Camí Reial

 

Aquest mateix matí han donat inici les obres de construcció de la nova rotonda en el Camí Reial que facilitarà l'accés a la zona nord de la platja de Tavernes. La rotonda es construirà com a intersecció del camí de la Ratlla amb la carretera Natzaret-Oliva, la CV-605 que és coneguda popularment pels vallers com a Camí Reial.
 
I satisfacció del regidor d’Urbanisme, Josep Llàcer, que ha destacat com avui "culmina el treball fet per l’Ajuntament durant anys per a aconseguir una millora de l’accessibilitat i la seguretat en el Camí Reial i l’accés a la platja de la Goleta. La previsió és que les obres estiguen acabades abans de la pròxima temporada estival”.
 

Motius de satisfacció i content del regidor Josep Llàcer

I realment hi ha motius perquè el regidor Josep Llàcer, principalment, estiga satisfet, content i pagat perquè és un projecte en el qual ha participat des que Compromís el va iniciar després d'arribar a l'any 2011 al govern de Tavernes. 

I perquè el projecte veja la llum s'han superat problemes i dificultats, principalment durant la legislatura 2011-2015 quan les reunions de l'aleshores alcalde Jordi Joan i Josep Llàcer amb els responsables de l’Àrea de Carreteres de la Diputació, governada pel PP en majoria absoluta, no donaren cap fruit, i la cosa va arribar a l'extrem que ni tan sols fóra atesa una petició tan bàsica com que canviaren la senyalització per l'escassa visibilitat i les males condicions d'aquest punt i així millorar la seguretat.

 
Legislatura 2015-2019: una de les reunions amb el diputat de carreteres
 
Va ser a partir de l'any 2015 quan amb el canvi de govern en la Diputació (ara PSOE-Compromis) permetia desbloquejar la situació i les reunions de Jordi Joan i Josep Llàcer, aconseguiren una solució definitiva i allò que és molt important: convencera a la Diputació que com que l'accés era un perillós punt negre, calia construir-hi una rotonda i canviar l'accés del tipus en T existent fins ara.

La passada legislatura començava el llarg procés administratiu, primer amb la declaració d'utilitat pública, l'estudi i la redacció del projecte, després aconseguir els informes medioambientals, tema complex per l'existència del canal de defensa, aprovar i dur endavant l'expedient de les expropiacions, i una vegada això, licitar el projecte, adjudicar les obres i aconseguir l'ocupació de terrenys que calen per iniciar les obres, cosa que s'aconseguia el passat mes de setembre. 
 


Una inversió de 573.000 euros

És el pressupost que l’àrea d’Infraestructures de la Diputació de València destina a la nova rotonda, declarada d’utilitat pública, amb la qual es millorarà notablement la visibilitat i  que avui ha iniciat els primers treballs, amb l'adequació dels terrenys adjacents on s’ubicarà la glorieta, per tal que pel camí Reial es puga circular amb normalitat. 
 
La nova rotonda tindrà 30 metres de radi exterior amb illot central que es podrà decorar amb elements vegetals o altre al·lusiu i una via que l’envoltarà de 8 metres d’amplada amb vorades, mentre es contempla també l'ampliació de la plataforma actual dels ramals d'accés de la CV-605, amb vorals de mig metre i bermes de 0,75 metres. 
 
 
Plànol de situació de la nova rotonda
 
I un detall important: la rotonda no es construirà on actualment està la intersecció amb la CV-605, sinó que es desplaça més cap al sud amb la qual cosa se seguirà un trajecte completament recte, apartant-se en aquest tram final de una revolta i del canal de defensa que separa els termes de Cullera i Tavernes.

Els accessos directes a propietats i camins agrícoles des de la CV-605 disposaran de nous ramals per a reduir la perillositat, s’eliminaran els girs a l'esquerra, es reforçarà la protecció dels accessos directes i s’evitaran els enlluernaments de l'actual encreuament en T.

 
L'accés actual d'entrada a la Goleta, un veritable punt perillós i insegur, passarà a la història

 
 La licitació contemplava un termini d'execució de 9 mesos per a les obres, amb la qual cosa és de preveure que la pròxima temporada estival estiga ja en complet funcionament.  També permetrà a l'Ajuntament solucionar el problema de l'acabament i recepció de les obres de la urbanització Marina Azul.
 
 
Elaboració pròpia i del Gabinet de Comunicació i Premsa