L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.069
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 2.109

divendres, 28 d’octubre del 2022

El CEIP Magraner ha rebut la visita dels genuïns monstres valencians (el Butoni, la Quarantamaula, l'Home del Sac, l'Home dels Nassos, el Saginer, la Tarasca...).



Els monstres valencians, els genuïns i de la terra, s’han presentat avui pel matí, de sorpresa, al CEIP Magraner quan s’han obert les portes perquè entraren els alumnes. Els xiquets i xiquetes s’han vist sorpresos per un conjunt de “monstres de la por”, majorment desconeguts i que els donava la benvinguda i els convidava a entrar en les classes.
 
 
 

Un complet èxit aquesta iniciativa que tenia la seua continuació quan en cada classe el monstre que tenia assignat, segons el curs i nivell, cada monstre ha explicat qui era (el Butoni, la Quarantamaula, l’Home dels Nassos, etc), les seues característiques i la seua història segons la tradició valenciana, així com una demostració de com fan per donar la por als xiquets i xiquetes.

La tasca ha suposat la implicació col·lectiva del centre amb la recuperació d’aquests monstres valencians, i segons el professorat ha estat duta a cap amb molta il·lusió i ganes de fer una cosa nova per la celebració de “Tots Sants” valencià. 
  
 

 
El CEIP Magraner ha engegat el projecte educatiu "Espanta la por", seguint la iniciativa educativa del Museu Valencià d’Etnologia "l’ETNO" i que serà el fil conductor del projecte sobre Patrimoni que presenta el centre valler dins de la xarxa "Escoles UNESCO".

Un treball en equip,  professorat i alumnes, que ha complit les expectatives programades i ha omplert tothom de satisfacció pel resultat aconseguit, i del qual han rebut moltes felicitacions per banda dels pares i mares, que en l’entrada han pogut observar l’originalitat de les disfresses i el bon ambient creat en el pati.
 


Els alumnes s’ho han passat genial, s’han divertit molt al llarg de la jornada en una iniciativa que, segons indica el professorat, servirà també per engegar altres projectes educatius en el centre a més del que avui s’iniciava: treballar les emocions, saber controlar-les i en el cas de la por (o les ports) a saber espantar-les, sense oblidar valors que s’han d’inculcar com la participació en les tasques col·lectives i la convivència, potenciades a través del treball en equip en la classe.
 

 

La visita del Butoni (que entra a les cases pel forat del pany); la Quarantamaula (que va saltant per les teulades, a la recerca d'infants descreguts i rebels); les encantades (dels llacs i brolladors d'aigua); del Saginer (rapta xiquets per fer sagí amb el seu greix), de la Tarasca (semblant a la cuca fera, una horrible serp d'ulls rogencs i alè pútrid), de l'Home dels Nassos (té tants nassos com dies té l'any i es fa presents en els llocs més insospitats); dels gambosins (homenets que viuen al bosc, semblant als donyets)... seran el centre d’un projecte que a partir d’ara serà la base per treballar altres aspectes del patrimoni cultural i artístic dels valencians, on s’implicarà igualment facetes com la literatura popular i la música, entre altres, tot per despertar la curiositat i el desig d’aprendre.
 
Remés