L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.675
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:46.657

dilluns, 21 de febrer del 2022

L'Ajuntament ha presentat al·legacions per millorar la variant ronda de Tavernes i connexió amb la N-332

 

Fa poc dies ha acabat el període d'al·legacions, hem preguntat i el regidor d’Urbanisme Josep Llácer ens ha confirmat que, efectivament i com era d'esperar, l’Ajuntament de Tavernes ha presentat al·legacions el projecte de la variant de la Carretera CV-50 a Tavernes i la connexió amb la N-332. Atesa la importància de l'obra per a Tavernes, li hem demanat que ens les explicara per poder informar a vostés com creu l'Ajuntament que es pot millorar el projecte. Aquest és el resum de la conversa.

Cal indicar que el regidor de Compromís, Josep Llàcer, en tots aquests anys ha estat present en totes les gestions i reunions mantingudes amb Carreteres de la Generalitat. Ens ha indicat que les al·legacions són tècniques, redactades per l’equip tècnic municipal i firmades per l'arquitecte, amb objectiu  de corregir algunes qüestions que es consideren millorables.

Les al·legacions, tal com ens indicava Josep Llàcer en la conversa, estan explicades seguint els trams de la ronda, des d'Asfaltos Chova fins a Borderia.

Primer tram

Glorieta 1

 

En el primer tram, entre la Glorieta 1 (Asfaltos Chova)  i la confluència amb el Malet, l’Ajuntament ha al·legat la necessitat d’incrementar l’alçada dels passos inferiors i que tinguen més de 3 metres i més amplada per facilitar el pas de camions i vehicles grans. Igualment, indicava Llácer, “hem assenyalat que els accessos a les rotondes des dels camins rurals  s’han de millorar en el sentit que no posen impediments a camions per anar a la subestació elèctrica o als molins del Pla”. 

Segon tram: nou pont sobre el Vaca.

Entre la confluència del Vaca amb el Malet fins l’illa del Tol·lo. Es demana la recuperació de l’espai fluvial del Vaca, i efectuar plantacions d’espècies vegetals pròpies de ribera, de manera que la variant quede integrada en el paisatge. 

Glorieta 2. Es desplaçaria cap a la dreta, al centre del plànol
 

“Una altra petició es que la denominada Glorieta 2 es desplace de la ubicació prevista fins al punt on hem pensat que cal executar un nou pont sobre el Vaca. Aquest pont, enfront de l’Avinguda de de Malta, habilitaria un millor accés sud al casc urbà. No hem d’oblidar que el pont actual està previst que s’enderroque pels problemes que causa, a més de la poca alçada respecte al nivell que pot assolir el riu” explicava el regidor.

Glorieta 3. Desplaçament cap al sud per enfrontar en la línia del Passeig Colom

 “La glorieta 3 del projecte hem sol·licitat que es desplace cap al sud i que queda alineada amb el Passeig Colom i el bulevard previst en Marjaletes que estem executant en la primera fase, sense deixar de banda la millora de connexió amb el camí de l’Hort d’Herrera i camí Gandia” indicava Llácer, que reconeixia que són canvis importants, però que permetrà millorar la planificació urbanistaca de Tavernes.

Tram 3: desplaçar glorietes per millorar accés al Teularet i eixides de pluvials

En el tram 3, es contempla la millora dels accessos al Polígon El Teularet és una preocupació de l’actual govern municipal, indicava Llàcer, que ha sol·licitat es mantinguen els accessos directes a la CV-50 des de les naus i parcel·les industrials però “considerem que es poden millorar els accessos si es desplacen cap al sud les glorietes 4 i 5 existents. Amb això, l’accés al polígon des de camí La Dula es faria sense passar per la rotonda i es podria ampliar el desaigüe del Camí del Portixol per davall de la Glorieta 4”.

 

Precisament els problemes derivats de les aigües pluvials, feia notar el regidor de Compromís, són qüestions que l’Ajuntament va demanar a carreteres que “les miraren amb molta sensibilitat” i s’ha demanat que  s’incremente la capacitat de desaigüe previstos de la cuneta al costat del polígon per la quantitat d’aigua que circula en èpoques de pluja entre la glorieta 4 i la glorieta 5.  

La inundabilitat de aquest tram de la variant creu l’Ajuntament que és millorable, i com deia el regidor Llàcer “si s’executen les obres que hi ha en el projecte de laminació i millora del drenatge del riu Vaca en la mota paral·lela a la sèquia de les Fontetes i l’espai abans del talús de l’autopista AP-7”.

Tram 3 de connexió amb la N-332: millora d'enllaços amb N-332 i CV-50

 

Les darreres al·legacions es refereixen al tram entre la nova rotonda 5 fins la glorieta 6 que serà d’intersecció amb N-332. “Hem proposat mantindré el vial ramal d’accés directe de la comarcal a la nacional en sentit Alacant sense passar per la rotonda, i també el ramal directe que de la costa cap a Tavernes i també que cal incloure un accés directe de la Glorieta 5 i la Glorieta 6 a l’autopista AP7”.

Els gràfics estan obtinguts del projecte pdf publicat per Carreteres de la Generalitat