El “Estudi de Viabilitat de la Piscina Municipal de Tavernes”, realitzat per una empresa especialista externa a l'Ajuntament, aconsella un model de “gestió indirecta” dins dels possibles contemplats per la Llei de Contractes del Sector Públic, almenys en el període inicial (5 anys) de les activitats de la instal·lació.
L’estudi
i informe de gestió realitzat per una empresa especialista indica i deixa ben clar que “la gestió indirecta
implica la prestació d'un servei municipal per una empresa externa, i amb
aquesta gestió NO es tracta de privatitzar cap servei. Privatitzar un servei és
vendre el mateix, i la Gestió Indirecta NO implica cap venda. Els serveis
continuen sent de titularitat pública, i solament canvia la manera de gestionar
per a buscar la major eficiència. Cap dels possibles treballadors municipals
implicats perd la seua ocupació ni cap dels seus drets laborals”. A més, és un dels models contemplats en la Llei de Contractes del Sector Públic, com ja hem dit.
El temps de concessió inicial no deu ser major de 5 anys, un temps en el qual l'Ajuntament haurà de buscar la millor solució per a passar a la gestió directa, és a feta pel mateix Ajuntament, amb la creació d'alguna “Fundació Esportiva” per a fer-se càrrec del servei, crear un organisme autònom o en el seu cas Entitat Pública Empresarial per a tal efecte. L'estudi considera que un període de cinc anys és suficient per a analitzar i prendre una decisió definitiva per a l’activitat.
També s’indica que l'Ajuntament ha de participar en la gestió indirecta, i ha d'elaborar uns plecs de concessió que incloguen mecanismes de control a la concessionària, vetlant pels interessos ciutadans en matèria econòmica, l'estat de les instal·lacions i l'estat en què estaran a l'hora de recuperar-les.
L'estudi aconsella la creació d'un òrgan de control i seguiment format per la concessionària i l'Ajuntament, amb polítics i tècnics, amb la inclusió de personal propi o personal de confiança en alguns llocs necessaris per a la gestió d'aquest servei, circumstància que s'ha d'incloure en els plecs de la concessió.
Els costos de manteniment inicial: 880.000 euros/any
L'informe inclou un estudi dels costos de manteniment de la piscina coberta, que calcula en prop de 880.000 euros anuals, una quantitat desglossada en despeses de personal (513.000 euros), despeses corrents (319.000 euros), despeses financeres (4.800 euros) i Inversions reals (42.500 euros).
La piscina coberta es considerà ha d'estar dotada, com a personal, d'1 director instal·lació , 1 coordinador activitats, 4 administratiu/recepcionista; 3 de personal manteniment; 4 personal de neteja i 10 monitors/socorristes. La despesa prevista anual és la que ja hem indicat de 513.000 euros anuals.
En l'apartat de despeses corrents en béns i serveis cal destacar que el capítol gran es destina energia elèctrica, energia de calefacció i subministrament d'aigua, amb una despesa de prop de 200.000 euros del total que hem indicat de 319.000 euros.
L'informa afig un estudi sobre els possibles ingressos, partint de la base que l'Ajuntament establesca el menor cost per als abonats. L'estudi indica que “en comparació amb la gestió d'unes altres instal·lacions” el calcul de quota estaria entre 25 i 30’00 euros al mes.
L'equilibri financer (en dades estimatives) s'aconseguirà si hi ha un nombre d'abonats al voltant de 2.200 i uns 750 usuaris de cursos, que poden suposar uns ingressos de 789.410’69 euros per quotes mensuals i de 90.000 euros per curs.
També es poden contemplar, amb l'objectiu de l'equilibri financer, activitats puntuals tipus masterclass i fins i tot vending de productes esportius o utensilis aquàtics, entre altres, que proporcionarien uns ingressos que permitirien reduir el nombre d'abonats necessaris per a aconseguir l'equilibri econòmic en la gestió de la Piscina Coberta.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada