Compromís va preguntar per la fi de la concessió de l’AP-7 i
ha rebut del govern de Rajoy la resposta que el 2019 no es prorrogarà la
concessió ni tampoc s'implantarà un sistema de eurovinyeta. Aquest sistema
de pagament per ús és una taxa que han de pagar els vehicles pesats de més de 3’5
tones per circular per la xarxa de carreteres.
Amb la resposta del govern, Compromís ha anat més
lluny i ha reclamat accessos a l’AP-7 en els municipis
sense accés directe, cas de Tavernes, on és prioritari
descongestionar el trànsit. Recordem que la CV-50 és l’única carretera d’accés
directe de les dos Riberes amb la costa turística de la Safor-Valldigna, o bé
de pas cap a les grans zones d’Alacant.
Compromís afirma que el govern està moralment obligat a
compensar als municipis perjudicats pel sistema de
peatges, i que s’han vist privats del 95% dels ingressos per l’IBI a més de patir problemes territorials causats per aquest vial. Recordem que l’AP-7 va
actuar com a barrera en el 1996, i va causar un gran embassament amb afecció a
la zona industrial del Teularet.
Compromís ha proposat que el Ministeri de Foment, en
coordinació amb la Generalitat i els municipis afectats, definesquen nous
accessos, rotondes i els enllaços. En el cas de la Safor-Valldigna, Compromís proposa que l’autopista
siga una veritable variant en la comarca, i per tant deixar d’estudiar una
variant a la nacional que, en moltes
localitats de la comarca, suposaria més afeccions territorials i una inversió
propera als 100 milions d’euros que és evitable.
Una proposta concreta és la construcció d’una
rotonda que permeta als vehicles que vénen d’Alacant eludir els nuclis de
l’Alqueria, Palmera i Bellreguard per anar a Gandia i un ramal que connecte pel
nord la variant de Gandia amb l’AP-7 a l’altura de Benirredrà i aprofitar l’accés
sud al port per absorbiri més el trànsit de Daimús, Guardamar, Miramar, Piles i
les seues platges.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada