![]() |
Noves instal·lacions esportives en poble i platja |
Les previsions del Ministeri d’Hisenda de Montoro (PP) deien que Tavernes no tindria capacitat econòmica per invertir en obres fins l'any 2022/2023. El ministeri de Montoro, vista la ruïna de l’Ajuntament deixada pels governs del PP, va obligar al govern de Jordi Joan a aplicar en el 2012 un “Pla d’Ajust” molt estricte on només contemplava, entre altres coses, l’obligació de pagar deute, no poder contractar personal i no dedicar recursos propis a fer inversions.
![]() |
Noves voreres, més amples, i asfaltatge del carrer Mitjagalta |
El ministeri de Montoro (PP) va obligar a l’Ajuntament a firmar un préstec ICO de 2 milions a un interès abusiu (per aquell temps) de vora el 6% perquè Tavernes pagarà proveïdors obligatòriament. Damunt, hi havia un percentatge de deute del 125% deixat pel PP i tenallava tota la gestió municipal, com va informar l’alcalde Jordi Joan als vallers/es en diverses reunions a la Casa de la Cultura.
![]() |
Reformes i millores en carrer Travessera Sant Benet, Calvari i Corralot |
La bona gestió de la Hisenda Municipal (contenció i control de la despesa, despeses amb consignació per evitar factures en caixons, pagament prompte als proveïdors, etc) feren possible en el 2016 pagar per anticipat els 2 milions de préstec ICO.
També la bona gestió rebaixava el coeficient d’endeutament al 65% en el 2017 i se suma a un fet determinant: els sacrificis de Tavernes donaven fruit i es tancava el pressupost del 2017 amb un romanent positiu de 2’2 milions d’euros.
![]() |
Jocs infantils en el Passeig del País Valencià |
I ací recordar les paraules de l’alcalde Jordi Joan: Compromís ha gestionat bé els diners de Tavernes, però cal reconèixer i agrair els vallers i valleres que ho feren possible amb el seu sacrifici, comprensió i paciència davant eixa falta d’inversions.
![]() |
Reforma total amb jocs infantils replaceta Tio Julio |
El govern de Compromís va destinar a inversions 1’6 milions dels 2’2 milions del romanent del 2017. Les previsions de Montoro no s'acomplien i Tavernes invertia 6 anys abans del previst. Les obres a fer es van aprovar en el plenari del 2018 com ací ho podeu llegir
Una vegada aprovades s’inicien els expedients administratius, i entre la redacció, aprovació, publicació, licitació i adjudicació passen, en molts casos, molts mesos. Són tràmits lents, i ara ho són més encara des de l’entrada de la nova llei de contractes. Des que es planteja una inversió fins que comença l’execució pot passar perfectament un any.
![]() |
Millora de carrers i voreres en Joan d'Àustria i adjacents |
L’Ajuntament encara executa eixes obres aprovades en el 2018, moltes d’elles demandades pels veïns en el “Pla d’Inversions per barris”. Son fets coneguts pels regidors i pels candidats municipals, i si no els coneixen.... sense comentaris!!!
Per tant, això que es fan ara obres perquè venen eleccions... no se sosté per cap lloc: són obres programades en el 2018 i es paguen dels diners del resultat positiu del pressupost del 2017. Ho acabem d’explicar.
Per tant, això que es fan ara obres perquè venen eleccions... no se sosté per cap lloc: són obres programades en el 2018 i es paguen dels diners del resultat positiu del pressupost del 2017. Ho acabem d’explicar.
![]() |
Vorera ampla i accessible front al CEIP Alfàndec |
Front als comentaris sense cap rigor i que nomes busquen amagar i tergiversar la realitat, , nosaltres expliquem i posem arguments i dades damunt la taula.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada