L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.675
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:46.657

dissabte, 5 de gener del 2019

Tavernes estrena l'any nou amb una rebaixa del 3% en l'IBI i valors cadastrals




Els Reis de l'Orient arriben avui amb una bona notícia per als vallers i valleres: la rebaixa del 3% en els valors cadastrals dels immobles i, a aparellada, una rebaixa igual del 3% en el rebut de l’IBI, cosa que només va aprovar Compromís en el pressupost del 2019 (en la fotografia superior hi ha la votació). Aquestes rebaixen se sumen al 4% en els dos conceptes que els vallers i valleres van tindre en el passat 2018.

La rebaixa del 3% en l'IBI implica que l’Ajuntament deixarà d’ingressar 200.000 euros  i implica també una rebaixa en la pressió fiscal global dels vallers i valleres que queda situada, com es pot vore en la gràfica següent,  als valors de recaptació del 2012,  principi del govern de Jordi Joan. 

Aquesta abaixada se suma a la també important que ja gaudeixen els propietaris de solars i terrenys urbanitzables: el govern de Compromís ha aplicat rebaixes fins el 95% respecte al que pagaven per IBI en solars i terres pendents d'urbanitzar.



L’Ajuntament té els seus majors ingressos en l’impost IBI que paguem els ciutadans perquè el repartiment que fa l’Estat no guarda una proporció equitativa per als grans grups de les administracions existents: el propi Estat, autonomies i ajuntaments. És fàcil pensar que cal una distribució equitativa, sobre el 33’33% per a cadascuna de les tres administracions generals que hem dit, però resulta que el percentatge que reben les entitats locals o ajuntaments està sobre el 10%, essent l’IBI el gran sostenidor econòmic de  les economies locals.

Això i tot en el cas de Tavernes, cal remarcar que el govern de Compromis ha efectuat una gran rebaixa de l’IBI sobre l’augment aprovat pel PP en el 2006  i que havia de pujar més, any rere any,  fins el 2016 inclós.

La rebaixa aplicada pel govern de Jordi Joan sobre els valors cadastrals del 30% durant els anys 2014, 2017 i 2018 i 2019 ha tingut com a conseqüències rebaixes de  l’IBI  des del 2014, i no aplicar les que hi havia aprovades en el 2006 fins el 2016 inclusive.

   

I que hauria passat sense les rebaixes de Compromís? Ací teniu l'IBI, en els dos casos: 1)la quantitat aprovada pel PP i que pagaríem sense les rebaixes de Compromís 2) què paguem realment després de les rebaixes en habitatges ubicats en zones diverses del poble i platja.



Zona                   Sense l'abaixada de Compromís         Amb Compromís es paga 

Zona del llac                             429 euros                                  299 euros

Zona centre platja                     503 euros                                 351 euros

Zona nord poble                        476 euros                                 332 euros

Zona centre                               635 euros                                 443 euros

Zona baixa sud                          532 euros                                372 euros

I números són números, i les xifres són xifres. I no oblideu que quan es parla de l’IBI de l’Ajuntament s’ha de parlar en global, no només d’habitatges, perquè compren molt més conceptes com els solars, urbanitzacions cotxeres, instal·lacions industrials i comercials, esportives i d’oci, agrícoles, forestals, ramaderes, les autopistes, etc, etc. 

Per això, sempre que nosaltres parlem de l'impost, parlem de la quantitat global a percebre per l’Ajuntament, com es plasma en el pressupost, no només d’un aspecte i deixant de banda els demés.