L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.158
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 10.560

dimarts, 19 de setembre del 2023

Quin desastre d'obres, les de l'estació del tren!!!

 

 L'abandó de l'obra és total i la que haurà de ser en un futur l'estació de Tavernes ara s'ofereix als usuaris amb estàncies a mitjà construir,  clots perillosos en el terra al voltant i altres plens d'aigua estancada quan plou, problemes als vehicles per poder accedir-hi i transportar els usuaris particulars en les hores sense servei, problemes greus amb les persones de mobilitat reduïda entre un llarg etcètera és la situació perfectament comprovable i que formen part del “calvari” que viuen diàriament els vallers que acudeixen al tren per als seus desplaçaments.

 

 

 Davant això, hi ha hagut una iniciativa ciutadana, la qual  ha aconseguit 1.500 signatures d'usuaris per exigir el reinici d'unes obres que haurien d'haver-se finalitzat el final del 2022 i que ara ningú sap quan i quina empresa conclourà l'obra.

 l rotatiu “Las Províncias” es fa ressò d'aquesta recollida de firmes, a la qual 1.500 ciutadans de Tavernes han donat suport a una iniciativa de la veïna de Tavernes, María Jesús Ferrer, amb la finalitat d'obrir les consciències dels responsables i obligar a ADIF i a la resta de administracions implicades, a que "es posen les piles" per donar remei a una situació que s'està prolongant massa en el temps, amb els mil i un perjudicis que ocasiona la situació actual l'estació. La vallera ha indicat també durant l'arreplegada de firmes que no vol que la iniciativa tinga cap caràcter polític, que s'ha de moure dins de la reivindicació ciutadana.

 

 

 

 

El periòdic informa també que s'ha posat en contacte amb l'Ajuntament de Tavernes, con la intención de hablar con la alcaldesa, Lara Romero, para saber si tiene algún tipo de comunicación con Adif o le ha llegado alguna noticia de las gestiones que se pueden estar realizando para revertir esta caótica situación” i només ha rebut per resposta que l'empresa va fer fallida i habr+a que tornar a licitar. 

També diu que va sol·licitar parlar amb el responsable d'Urbanisme, però el regidor Juan Bautista Talens (PSOE) mai no es va posar en contacte amb el periòdic. Cal dir que tampoc ADIF ni el seu servei de premsa ha donat resposta a les peticions d'informació de Las Provincias, segons aquest diari afirma.

 

 

 

 

Una situació que no canvia gens a allò que vam publicar el passat mes de maig, quan les peticions de Compromís realitzades a ADIF sobre el perquè de la paralització total de l'obra de l'estació del tren de Tavernes no van  tindre cap resposta des d'aquesta entitat que és la responsable i encarregada d'executar la nova estació i les infraestructures que comporta la nova obra, tot i que siga mitjançant una concessió d'obra a una altra empresa.

Tot i això cal tindre clar que les obres que s'executen, després d'anys i anys d'espera, no són responsabilitat municipal, que no intervé per a res en cap fase del procés: ni la redacció, la licitació i l'execució. Tota la responsabilitat i competència de les mateixes és d'ADIF, és a dir de RENFE, i  l'Ajuntament poca cosa pot dir d'una obra aliena i  només li queda el dret a les queixes, vaja allò que se'n diu "al pataleo".

 

 

Tal com vam publicar en el seu moment en base a la PCSP, el projecte de la nova estació es licitava amb un preu d’eixida de 5.063.495,93 euros (6.126.830,07 euros amb IVA inclòs) però l'adjudicació el 15 de febrer del 2021 a “ECISA Cia. General de Construccions SA” va ser per un import total de 4.040.400 euros (impostos inclosos), amb un termini per les obres que haurien d'acabar el darrer trimestre del passat 2022. Les xifres parlen: Obres adjudicades per 2 milions menys (impostos inclosos) sobre el preu de licitació total marcat per ADIF. I augments de costos i jornals grans en el 2022. ¿Pot ser aquest un factor que ha determinat la fallida de l'empresa? 

 

 

 El projecte inclou la reforma integral de l’edifici de viatgers, amb noves marquesines, ampliació i renovació de l'edifici, així com la construcció del pas subterrani entre les dues andanes existents, la prolongació de les andanes fins als 200 metres i l'eixamplament de l'andana 2. El pas inferior, subterrani, constarà d'una escala fixa i un ascensor en les andanes, mentre es millorar l’accessibilitat i es renovarà totalment la il·luminació en les andanes. 

Ara la realitat és molt dura: camí de l'any que haurien d'estar acabades les obres, ningú sap a Tavernes quan es reprendran, si estan ja en fase d'una segona licitació, etc.  Una situació que, no oblidem s'uneix al retard d'anys, com també ací hem publicat, en la duplicació de la línia de tren entre Cullera i Gandia, on Tavernes també es veu afectada.