L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

dilluns, 20 de maig del 2024

Vaga a l'ensenyament per l'escola pública: El manifest que explica els motius de la vaga

 

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic - integrada per FAMPA-València, STEPV, Federació d’Educació CCOO PV, UGT Ensenyament Serveis Públics PV (UGTSP-PV), Escola Valenciana, CAVE-COVA, CGT Ensenyament, FAAVEM, FEPV, SEPC València, BEA, Sindicat d’Estudiants, Associació de Directors de Primària-PV, Associació de Directors de Secundària, Federació de Moviments de Renovació Pedagògica PV, ADIDE-PV, FAMPA-Enric Valor, FAMPA Penyagolosa i València Laica- convoca a tota la comunitat educativa a la vaga del dia 23 de maig per aturar les noves lleis educatives regressives PP-VOX, malament anomenades de “llibertat educativa” i “concòrdia”, perquè atempten contra els drets de la comunitat educativa i perverteixen el significat de la paraula “llibertat”.


Us oferim els motius de la vaga,  resumit per l'extensió que tenia el text original:

Per millorar les condicions laborals

Per exigir els recursos necessaris per a una vertadera inclusió educativa, la millora de les condicions laborals i salarials dels treballadors i treballadores de l’ensenyament, així com mesures per atendre la salut laboral del professorat i una millor organització del treball docent que pose fi a les massificacions, les agressions, la conflictivitat i l’autocensura del professorat pateix sovint a la que no es dóna cap solució. Reclamem una negociació seriosa per corregir aquestes situacions de gran perjuí per als drets laborals dels treballadors i treballadores de l'educació.
 


Per la NO paralització de l’Edificant, No a les retallades

Les obres més urgents s’estan dilatant en el temps i això compromet la integritat estructural dels edificis i la seguretat i benestar de tota la comunitat educativa: goteres, trencament i oxidació de tanques exteriors, falta d’instal·lació d’aires condicionats i adequació dels edificis a les condicions de l’emergència climàtica, desperfectes als sòls del pati que ja han ocasionat accidents, sostres que cauen a trossos... Els espais educatius estan en perill. Reclamem un increment de la inversió per a protegir i garantir una educació pública de qualitat.


No a les retallades a les EOI


No a les retallades en la xarxa pública d’escoles oficials d’idiomes valencianes que són un referent a nivell estatal i europeu pel seu prestigi en l’ensenyament públic d’idiomes. L’ensenyament d’idiomes i l’educació al llarg de la vida és un dret que s’ha de garantir des del sistema educatiu públic amb suficient distribució territorial i horària de l’oferta de tots els idiomes a les EOI. 
 
 


Per dir SÍ al valencià

A l'any 2024 hi ha casos d’un inacceptable maltractament dels drets de les persones en el dret a conèixer i d’aprenentatge de la nostra llengua. Garantir eixe aprenentatge i competència lingüística en igualtat d’oportunitats, no es una qüestió de gustos o preferències de les famílies.

L'alumnat valencià ha de ser competent en les dues llengües oficials s’ha de garantir que hi tinguen un contacte natural, per suposat també en el valencià. La presència de les dues llengües ha de ser equilibrada i són les aules l’espai idoni des d’on aprendre el valencià.



Per dir NO al districte únic segregador

Eliminar les zones escolars en l’admissió dels alumnes va en contra de la llibertat d’elecció de les famílies i sols afavoreix la selecció dels alumnes i de les família de determinats centres educatius. És una mesura segregadora i que provoca que l’alumnat es concentre en uns centres educatius mentre altres perden matrícula, i per tant, aules i mestres, on serà l’educació pública qui acabarà patint les retallades. La zona única ha estat en altres llocs l'avantsala de la privatització de l’educació, fonamentada en termes mercantils, d’oferta i demanda.


Per reivindicar l’ensenyament dels valors ètics i democràtics

Cal aturar la retallada de l'assignatura d'Educació en Valors a 4rt de l'ESO, que quedarà reduïda a una única hora setmanal el proper curs. L'ensenyament públic ha de garantir un espai per la reflexió pausada i crítica sobre els valors ètics i democràtics i els reptes de futur que afronta l'alumnat i la societat en conjunt. La mesura és antipedagògica i no permet el desenvolupament d'un pensament lliure i filosòfic.


Per l’Educació pública, vaga el dia 23 de maig.