L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.376
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 15.042

dimecres, 21 de setembre del 2016

La Conselleria d'Educació informa de la reforma del règim lingüístic del sistema educatiu valencià



La Conselleria d’Educació ha elaborat la proposta de reforma del règim lingüístic del sistema educatiu valencià. L’esborrany contempla un Programa Plurilingüe Dinàmic, que permetrà als centres d’escollir entre sis modalitats, amb proporcions diferents d’ús vehicular de cada llengua. 
 
L’objectiu es que els alumnes acrediten coneixements avançats de les dues llengües oficials, valencià i castellà, i almenys una altra, com ara l’anglès. A més, estimula els alumnes a inscriure’s en els programes amb més presència de valencià, que proporcionen directament certificats de llengües. L’esborrany ha tingut en compte aportacions d’experts de les universitats d’Alacant, Castelló i València, i també de membres diversos de la comunitat educativa. Sis nivells i certificats directes 
 
Bàsic 1 i 2, Intermedi 1 i 2 i Avançat 1 i 2 són els sis programes que la conselleria proposa als centres educatius, amb proporcions diferents d’ús vehicular del valencià, castellà o anglès en cadascun dels cicles. El decret segueix les línies establertes pel Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües, que també preveu sis nivells de competència lingüística. 
 
L’adopció de cada nivell dependrà del centre. La decisió, en teoria, ha d’anar vinculada a la situació sociolingüística de cada entorn educatiu. Els centres educatius, amb una majoria de dos terços del Consell Escolar, proposaran el nivell que volen seguir, però l’administració ho haurà de validar. Tanmateix, el decret preveu que la decisió puga variar amb el temps. 
 
El decret també posa èmfasi una nova matèria anomenada Competència Comunicatva Oral. Aquesta assignatura té l’objectiu de potenciar la capacitat comprensiva i expressiva dels alumnes en la llengua que els presente més dificultats i, per tant, s’impartirà en valencià, castellà o anglès segons el nivell que aplique el centre. Aprendre a opinar, argumentar, expressar desigs o descriure experiències són algunes de les competències que pretén estimular la matèria. 
 
La conselleria certificarà els nivells de competència lingüística en valencià i en anglès als nivells intermedis i avançats, de manera que els alumnes obtindran acreditacions en llengües sense necessitat d’examinar-se’n a la Junta Qualificadora de la Comunitat Valenciana o les escoles oficials d’idiomes.