L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.610
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 34.025

divendres, 13 d’agost del 2021

Diputació licita per mig milió d'euros l'entrada nova a la Goleta des del Cami Reial

 

La Diputació Provincial de València licita les obres de la remodelació i construcció d'una rotonda que servisca d'intersecció entre la CV-605 (Natzaret-Oliva) i el denominat Camí de la Ratlla, una via local que porta fins al sector nord de la platja de la Goleta, en el terme de Tavernes. 

L'obra es licita amb un Import estimat de 473.605 euros (573.000 euros Iva inclòs) i les empreses interessades poden presentar les seues ofertes fins al pròxim dia 17 de setembre. Una vegada adjudicada l'obra s'estima un termini d'execució de nou mesos, amb la qual cosa es probable que per al pròxim estiu estiga acabada.

Unió actual del Camí de la Ratlla amb el Camí Reial, un punt perillós i insegur


El objectiu principal de l'obra, a més de servir d'entrada-eixida de la platja de la Goleta, és millorar la seguretat viària en eliminar per complet el que podem considerar un punt perillós, el que forma la intersecció actual en forma de T que es va construir fa uns 26 anys. Els informes de la Diputació confirmen un pas de 4.000 vehicles al dia, que es multiplica amb escreix durant els mesos d'estiu.

El plànol que publiquem, extret dels documents oficials de la Diputació, permet vore el projecte de la rotonda, amb un radi sobre els 20 metres, amb illot central que es podrà decorar amb elements vegetals o altre al·lusiu i una via que l’envoltarà de 8 metres d’amplada amb vorades. 

 

I un detall important: la rotonda no es construirà on actualment està la intersecció en forma de T amb la CV-605, sinó que es desplaça més cap al sud amb la qual cosa se seguirà un trajecte completament recte, apartant-se en aquest tram final de una revolta i del canal de defensa que separa els termes de Cullera i Tavernes.

Gestions de Compromís per donar solució a un encreuament perillós

L'execució d'aquesta intersecció és una vella aspiració de Tavernes, nascuda ja fa quasi 40 anys quan es va executar la urbanització de la platja de la Goleta. Els governs municipals de Tavernes no avançaren res del projecte, i va ser amb l'arribada al govern de Compromís a l'any 2011 quan el projecte es va mamprendre com una de les tasques prioritàries . Amb eixe objectiu es van mantindre en la legislatura 2011-2015 diverses reunions amb els responsables de l’Àrea de Carreteres de la Diputació, governada  pel PP en majoria absoluta que no donaren cap fruit, ni tan sols com ací publicarem es va millorar la senyalització per l'escassa visibilitat i les males condicions pel gran trànsit de vehicles d’entrada i eixida, sobre tot en època estival.  no foren mai ateses.
 
 
Reunió amb el diputat de carreteres

A partir del 2015, amb el canvi de govern en la Diputació, es va desbloquejar la situació i l'ex alcalde Jordi Joan, i el regidor d’Urbanisme, Josep Llàcer, es van reunir amb el diputat provincial de l’Àrea de Carreteres i Infraestructures, Pablo Seguí, per a donar la solució definitiva a l’accés nord a la platja de la Goleta.
 
Jordi Joan i Josep Llàcer explicaren al diputat que l'accés és un punt negre, motiu pel qual era necessari construir-hi una rotonda i no un accés de tipus T com dissenyava el Pla Parcial de la Goleta. Posteriorment, Jordi Joan es va reunir amb l'aleshores president de la Diputació, Jorge Rodríguez, per tractar la problemàtica de l’entrada.
 
Reunió de l'alcalde amb l'ex president de la Diputació
 
A partir d'ací vingué la declaració d'utilitat pública, l'estudi, la redacció del projecte, els informes medioambientals i expropiacions, i ara la licitació com a fase final, amb la qual es continua en la present legislatura completant i donant execució a tot el seguit d'obres programades i preparades especialment en la passada legislatura.