L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.553
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 35.258

dimecres, 7 d’octubre del 2015

PLENARI D'OCTUBRE 2015: L'Ajuntament sol·licita la millora del Cami Reial


L’Ajuntament de Tavernes aprovava sol·licitar a la Diputació una millora de la carretera VP-1056  dins del projecte que ha d’unir els dos nusos existents en aquesta VP-1056 (la carretera Natzaret-Oliva que rep al nostre terme el nom de Camí Reial) entre Cullera i Gandia. 
L'Ajuntament demana que el projecte s’ajuste al traçat actual per tal d’evitar una gran expropiació de terres. La proposta aprovada per unanimitat sorgia d’una moció presentada per EU en eixe sentit. 

Un dels objectius de la proposta, tal com indicava el regidor d’EU, Eduardo Bononad, és que el projecte servesca per a millorar els accessos a les platges de Tavernes i Xeraco, alhora que per ser la via d’unió per la costa entre Cullera i les platges de Tavernes, Xeraco i Gandia, sempre facilitara unes millors comunicacions. 



Sobre aquest particular, és massa conegut per tots els vallers que l’actual carretera Natzaret-Oliva en el terme de Tavernes, i més encara en el terme de Xeraco, presenta un estat que no té res a vore amb la mateixa carretera en altres termes, una situació que deriva per ser considerada via pecuària en els dos termes, un complet anacronisme en el temps actual i que ha impedit millores en altres ocasions. 

Així qualsevol usuari pot observar l’escassa senyalització horitzontal i vertical, el mal estat del paviment, pèrdues de visibilitat pel traçat sinuós, amb presencia d’obstacles per murs de tancament o de vegetació, i que es converteix en perillosa tant en època estival com en la temporada de la taronja. 

La Diputació, atesa la condició de via pecuària, va iniciar sobre l’any 1998 un projecte que contemplava una nova carretera paral·lela a l’actual, i que finalment va haver de rebutjar-se en no haver rebut l’informe favorable d’impacte ambiental.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Deixeu en pau el camí Reial. Ja hi ha massa carreteres per a anar més fort. Linda amb zones protegides i no és d'estranyar vore aus atropellades. I si no fóra perque els cotxes van massa forts, és una ruta ideal per a anar en bici.

A més, en cas d'acondicionar un camí, més prioritari seria el camí Gandia.