L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.675
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:46.657

dilluns, 23 de maig del 2016

Les llicències que ha d'aconseguir la gasolinera

Edifici on vol ubicar l'empresa la gasolinera

"Qui pregunta, a Roma va" diu la dita popular. I nosaltres que som prou xafarders, i vist que el punt de vista del govern municipal sobre la gasolinera no apareix publicat (¿per què serà?) en determinada premsa "provincial" amb el mateix tractament i dedicació d'espai com ho ha fet amb els propietaris de l'empresa, hem preguntat on corresponia. No ens han posat cap problema i hem rebut totes les explicacions. I suposem que així faran amb tots.  I és que qui pregunta....

I com que en altres articles ja hem explicat moltes coses, ara ho hem fet sobre un únic punt: les llicències. Al cap i a la fi... la llicència sí, o la llicència no, serà qui marcarà el resultat final d'un procés de sol·licitat d'instal·lació,  iniciat fa un any, i no resolt encara. 

El primer que hem sabut és que la Llei del Sòl classifica el terreny en urbà, urbanitzable i no urbanitzable (habitualment li diguem rústic). La legislació vigent permet la instal·lació d’una gasolinera dins del terreny urbà, o més explicació encara, en terreny qualificat com urbà, la llei permet activitats i serveis del sector terciari, com és una gasolinera, la instal·lació de la qual seria com hem dit moltes vegades una activitat reglada, o si voleu en altres paraules, que per autoritzar-s’hi ha de seguir i complir tot el que marca la llei. 

Ens han explicat que quan una activitat compleix els requisits que marca la llei, un Ajuntament està obligat a concedir les oportunes llicències, permetre la instal·lació i l’obertura. I això passa ací a Tavernes o a qualsevol localitat espanyola. I si el polític de torn nega les llicències que comptem amb els informes a favor, cau en un delicte de prevaricació per actuar en contra de la llei. 

En el cas de la gasolinera, hi ha tres llicències que ha de donar l’Ajuntament: la llicència ambiental, la llicència d’obres i una llicència de demolició de la nau.
Gasolinera en ple centre de Barcelona: davant mateix de la Sagrada Famiília
Hem sabut que, en aquests moments, l’Ajuntament ha donat la llicència ambiental “de manera condicionada”. Ho expliquem: la llicència ambiental cal a les activitats que no són innòcues, com és el cas de la gasolinera. Si un empresari vol muntar una sabateria i vendre sabates, no cal eixe informe ambiental per les característiques del negoci, però amb altres activitats, com seria una gasolinera, cal fer una ponència ambiental, on s’avalua el projecte i els tècnics certifiquen que, segons els manaments de les lleis, l’activitat no va a suposar un impacte ambiental. 

I eixa ponència ambiental ja s’ha fet. I els tècnics municipals han determinat que el projecte de l’empresa complia els requisit que marca la llei i, per tant, se li ha donat la llicència, però “està condicionada” a la solució dels problemes de trànsit en la zona on està previst que s’instal·le. 

La llicencia d’obres l’Ajuntament no l’ha donada. L’expedient està en aquests moments paralitzat i l'Ajuntament ha remés tota la informació del projecte a Carreteres de la Generalitat, que com a responsable de la CV-50, la carretera que creua Tavernes, ha d’emetre un informe. Segons siga eixe informe, l’Ajuntament atorgarà o no la llicència d’obres. 

I després faltaria encara la presentació per banda de l’empresa d’un projecte de demolició de la nau, que ha de complir també tots els requisits per poder-la concedir.

Què voleu més informació? No la busqueu en determinada premsa escrita, allí hi ha només el que diuen els empresaris de la bondat del seu projecte. Hem dit adés que ja hem donat molta informació sobre el tema. Ho pots comprovar clicant els enllaços a continuació. Són un resum de la situació que hi ha i és també el que hem publicat i hem explicat.

http://lacotorradelavall.blogspot.com.es/2016/05/la-gasolinera-de-germanies-fets-i.html

http://lacotorradelavall.blogspot.com.es/2016/05/lestat-de-la-questio-coses-que-cal.html




4 comentaris:

Anònim ha dit...

Expedient que ha d'aprovar Carreteres a València... Per això deiem que era tan important tindre un polític valler diputat a València,per fer-nos valer allí. Ara bé,en quin sentit cregueu que ens farem valdre? La solució,quan vegem o no la gasolinera en marxa...

Anònim ha dit...

Si no en falla la memoria, quan jo era xicotet, havia uns sortidors, concretament dos en la carretera a la altura del Bar Talisman i no va passar res.

Anònim ha dit...

Encara que no siga políticament correcte dir-ho, dir que és més segura una gasolinera que un taller de carpinteria com el que havia, o un matgatzem de pintures com hi han varis al casc urbà. I dit açò dir que així i tot soc contrari a una gasolinera en casc urbà, millor que una vegada tancada la antiga carpinteria fora zona residencial de vivendes o una activitat no perillosa, per anar a ficar gasolina anem arrastadets i poc importa fer uns pocs metres més fins fora el casc urbà.

La Cotorra de la Vall ha dit...

Eixa zona, com tot el casc urbà, és zona urbana.
I com hem dit ja massa vewades, en zona urbana cap l'ús residencial i l'ús de serveis del sector terciari.

Estem d'acord amb tu que podem anar uns pocs metres fora del casc urbà. Si una empresa no té activitat al final tanca