L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

dilluns, 9 de maig del 2016

El degoteig de la corrupció que no para: una més del PP

La major part de les concessions foren essent Camps president de la Generalitat
 
L’empresari valencià , José Adolfo Vedri, propietari de l’agència de comunicació Engloba va obtenir més de 30 milions a través d’adjudicacions públiques arreglades, segons ha publicat la Cadena Ser. Els contractes els van concedir l’Ajuntament de València, les diputacions de València i Alacant, conselleries de la Generalitat valenciana i empreses públiques.

Les primeres adjudicacions es van produir el 1999 quan Eduardo Zaplana encara era president del govern valencià. No obstant això, la majoria de concessions es van firmar a partir del 2003 amb l’arribada de Francisco Camps al govern.

El jutjat de València que investiga el cas creu que Vedri actuava com a finançador del PP valencià. El mecanisme de finançament era el següent: les institucions controlades pel PP adjudicaven els contractes mitjançant un concurs manipulat i, a canvi, l’empresari pagava una comissió del 3%. A vegades el percentatge de la comissió era superior.

Gran part de les contractacions, per evitar el concurs públic, es van fer pel procediment negociat sense publicitat. El Consell de la Generalitat convocava a tres empreses –totes propietat de Vedri– i n’escollia una. Un altre mètode utilitzat era el de procediment d’urgència que permet l’adjudicació a dit. En molts casos, les concessions eren campanyes de publicitat que no requerien el procediment d’urgència perquè eren previsibles. El 2010, Vedri va rebre 731.555 euros per una campanya contra la grip. També se li van adjudicar 780.000 per una campanya de prevenció d’incendis i 900.000 euros per fer publicitat del Servei Valencià d’Ocupació.

1 comentari:

Anònim ha dit...

No para no.