Una variant per eliminar 14.000 vehicles per dins de Tavernes
La Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca ha donat llum verda al projecte de la variant de Tavernes de Valldigna després que la direcció general de Qualitat i Educació Ambiental ha informat favorablement l'estudi d'impacte ambiental.
Entrem en una fase que serà la redacció del projecte d'execució de la variant i posterior licitació d'un vial que facilitarà que més de 14.000 vehicles al dia circulen pel nucli urbà en la comarcal CV-50.
Entrem en una fase que serà la redacció del projecte d'execució de la variant i posterior licitació d'un vial que facilitarà que més de 14.000 vehicles al dia circulen pel nucli urbà en la comarcal CV-50.
Perquè la declaració favorable siga completa, com remarca el diari Levante-EMV, s'han d'incloure mesures per aconseguir que l'aspecte mediambiental siga complet i efectiu.
1. Incloure mesures que milloren el drenatge d'aigua transversal del vial i incorporació d'un estudi d'inundabilitat.
2. Adoptar mesures que eviten la fragmentació del territori així com minimitzar l'efecte barrera en el terme municipal.
3. Preservar el patrimoni cultural que puga sorgir amb les obres, la prohibició de crema de restes vegetals dels treballs o la limitació de velocitat màxima dels vehicles i la maquinària utilitzada per a executar-les al seu pas pel nucli urbà.
Com ací hem publicat en diverses ocasions, el vial serà de 4,6 quilòmetres, al sud del Vaca i nucli urbà, i comença al costat d'Asfalts Chova, per a seguir pel sud del Vaca en la zona del Pla, Ombria o Tol·lo, zona d'agricultura intensiva majorment de tarongers, i unir-se a l'actual CV-50 en la rotonda de les "Oliveres".
L'informe considera "alta" l'eliminació de cultius, amb una pèrdua de sòl fèrtil de més de 60.500 metres cúbics. No obstant això, deixa clar que no afecta espais com la Xarxa Natura 2000, ni zona humida protegida de la Marjal i Estany de la Ribera Sud del Xúquer i a 1 quilòmetre de la ZEPA Montdúver.
NOTA: Per una completa informació, publiquem una segona part amb
explicació de les millores al projecte aconseguides amb
les al·legacions del govern de Compromís i acceptades per la
Conselleria en la passada legislatura.
Una molt breu història de la variant
La nova variant eliminarà el trànsit per dins de Tavernes i millorarà la connectivitat amb la N-332 i l'AP-7. És un llarg desig de Tavernes que, a poc i poc i sobre tot a partir de la legislatura 2015-2019 prenia forma gràcies a les gestions del govern de Jordi Joan de Compromís. Ara, 2023 entren en la fase de redacció definitiva del projecte, una vegada superats l'informe de l’avaluació ambiental i l'Estudi d’Integració Paisatgística, així com donar resposta a les al·legacions presentades.
La
primera notícia de la ronda és del 2006, quan
el govern
del PP de la Generalitat va arribar a
publicar en el DOGV (28-03-2006) l'inici d'un estudi, però que mai no es va dur a cap,
tot i que el PP va anunciar en diverses vegades en el 2007-2011 que era
imminent.
El
govern de Compromís inicia noves gestions en la legislatura 2011-2015, però ni peticions ni reunions de l'alcalde Jordi Joan amb el secretari autonòmic de la Generalitat governada pel PP serviren per a res. La situació canviarà en la legislatura 2015-2019 amb el govern del Botànic, quan l'alcalde Jordi Joan i el regidor d'Urbanisme i Obres, Josep Llàcer,
aconseguien dels nous responsables autonòmics impulsar la redacció d’un primer avanç de projecte, presentat l'abril del
2019.
Imatge d'una de les últimes reunions en Conselleria per a la futura variant de Tavernes |
El projecte de la Conselleria de Política Territorial, Obres
Públiques i Mobilitat és conegut com a “Variant de la carretera
CV-50 a Tavernes i connexió amb la N-332”. El
28 de desembre del 2021 es presentava a Tavernes el projecte, valorat en més de
25 milions d’euros.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada