Tavernes i Xeraco han fet palesa la seua voluntat de treballar conjuntament pels veïns i veïnes, sense pensar en colors polítics, i així cercar solucions després que la Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori haja tancat al trànsit el Camí Real.
La primera reunió, com ja vam avançar, es va celebrar a l’Ajuntament de Xeraco entre l’alcalde del municipi xeraquer, Avelino Mascarell i la regidora d’Hisenda, Ubalda Balaguer, ambdós del PP, mentre que per banda de Tavernes hi eren l’alcalde, Sergi González, i el regidor d’Urbanisme, Josep Llàcer, ambdós de Compromís.
Objectiu prioritari i immediat: la recerca de solucions al trànsit de la via pecuària, un problema que realment no va arrancar amb la posada de senyals prohibitius, sinó que cal mirar enrere quan la Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori va iniciar el mes d’abril del 2018 la tramitació del projecte de Decret del Consell pel qual s’aprovava el Catàleg del Sistema Viari valencià, que va tindre el període de consulta prèvia, i al qual el consistori de les dues localitats van presentar al·legacions i escrits de rebuig al projecte.
Finalment, serà el Decret 46/2019 qui atribueix la titularitat d’aquests camins als municipis quan la seua funcionalitat responga fonamentalment a usos del propi municipi, però això no cal ni dir que no passa en el Camí Real, ni a Tavernes ni a Xeraco. La via afectada pel decret és un tram de la comarcal CV-605 i avui dia, a més del possible ús com a via pecuària, té un indubtable ús com a via de trànsit rodat entre els municipis de Cullera, Tavernes i Xeraco i per tant més enllà de la presència d’un ús pecuari, és indubtable que té una projecció supramunicipal.
Els dos municipis ja van sol·licitar la suspensió de la resolució que manté el caràcter de via pecuària. Els arguments: conservar exclusivament el caràcter ramader del tram el faria compatible amb el trànsit agrícola, que segons s’afirma des dels Ajuntaments representa només un 10% del total. I ara, tornaran a demanar que s'anul·le eixa resolució de ser només via pecuària.
Avelino Mascarell, alcalde de Xeraco ha denunciat que la Conselleria ha adoptat de manera unilateral aquesta posició sense aportar una solució a tots els veïns i veïnes que han de fer ús d’aquest vial.
Avelino Mascarell, alcalde de Xeraco ha denunciat que la Conselleria ha adoptat de manera unilateral aquesta posició sense aportar una solució a tots els veïns i veïnes que han de fer ús d’aquest vial.
Per la seua banda l’alcalde de Tavernes, Sergi González, ha recalcat que, la petició d’una reunió entre totes les parts afectades, busca solucions conjuntes a una problemàtica que considerava “injusta” i que està afectant a tants veïns i veïnes dels dos municipis.
Els dos alcaldes demanaran, tant a la Diputació com a la Conselleria, la millora i construcció de la carretera en total condicions de pas i suspensió de la resolució. La proposta que presentaran està ben definida: el Camí Real consideren ha de ser una carretera com és tot el trajecte de la CV-605, Natzaret-Oliva, i ha de permetre la circulació de qualsevol vehicle i l'accés als horts, com passa en tots els trams i més quan es massa sabuda la importància que té per al turisme de la comarca.
Després de la reunió, els alcaldes i el regidor Josep Llacer es traslladaren al punt d’unió dels dos termes, on pogueren comprovar també la necessitat d’escometre obres de manteniment i millora donat el mal estat del Camí Real, especialment en el terme de Xeraco, on temps arrere l’Ajuntament es va vore obligat a col·locar cartells avisant de la perillositat del tram.
Text redactat amb informació pròpia i de Comarcal CV. Fotos facebook Ajuntament de Xeraco
Text redactat amb informació pròpia i de Comarcal CV. Fotos facebook Ajuntament de Xeraco
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada