Extraordinari va ser el concert de cors que vàrem poder gaudir ahir en l'almassera del Reial Monestir de Santa Maria de Valldigna protagonitzat per dos cors de cambra que tenen molt en comú i que, com ahir ens demostraven, són un exemple de germanor i de bona sintonia, tant en allò personal com en el musical, demostrat en les interpretacions conjuntes que oferiren per a tancar el concert.
El concert oferit per "VS Istravaganti" d'Umag (Croàcia) i el valler "Quinze de Març" dins de la "XIII Trobada de Cors Valldigna" va omplir de gom a gom el recinte de l'almàssera. De fet es van haver d'afegir cadires per poder atendre els aficionats que s'hi acostaren.
El concert oferit per "VS Istravaganti" d'Umag (Croàcia) i el valler "Quinze de Març" dins de la "XIII Trobada de Cors Valldigna" va omplir de gom a gom el recinte de l'almàssera. De fet es van haver d'afegir cadires per poder atendre els aficionats que s'hi acostaren.
El concert s'emmarcava dins dels organitzats amb motiu del Dia de la Valldigna i tenia com a col·laboradors la Mancomunitat de la Valldigna, els Ajuntamentd de Tavernes i Simat i la Generalitat Valenciana a través de la Conselleria de Cultura. Vicent Ribera, president de la Mancomunitat, Víctor Bohigues, alcalde de Simat, i els regidors de Compromís Perfecto Benavent, Quique Chofre i Emili Enguix, en nom de Tavernes, presidiren el concert.
L'acte va ser presentat pel professor Paco Santosjuanes, que ens va informar com en el naixement del cor croata s va tindre molt a vore el cor de la Valldigna, doncs el seu director Sergio Bernich va tindre la feliç idea de fundar-los després de conéixer la possibilitat d'un cor reduït de cambra gràcies a la direcció del cor "Quinze de Març" durant una de les edicions del Festival "Séte Sois Séte Luas".
Els dos cors ens delectaren, mai més ben dit, amb una oferta musical variada, on van mesclar cançons dins del més classicisme coral, amb interpretacions magistrals de cançons populars de diverses nacions del món amb incursions en cançons d'ara, com va ser el cas de "Hallelujah" de Cohen, una interpretació memorable que va posar dempeus els espectador i que el cor croata va haver de repetir com a acomiadament. Al final, hi ha el vídeo, junta a altres vídeos del concert.
El programa ofert va ser:
Pel cor "VS Istravaganti" d'Umag (Croàcia) dirigit per Sergio Bernich:
“Ni u tvom srcu” de Kermal Monteno
“Briskula” de Dusan Paraselj
“El Pescador” de Sergio Bernich
“Mas que nada” de Jorgen Ben Jor
“Hallelujah” de Leonard Cohen
“Kalinka” d’Ivan Petrovic
“Briskula” de Dusan Paraselj
“El Pescador” de Sergio Bernich
“Mas que nada” de Jorgen Ben Jor
“Hallelujah” de Leonard Cohen
“Kalinka” d’Ivan Petrovic
Pel cor "Quinze de Març" que va comptar amb direcció doble de Fran Lledó i Jordi Moreno:
“Niño Dios d’Amor Herido” de F. Guerrero
“Bogoroditse Devo” de S. Rachmaninov
“Havanera del Camí” de P. Elias i J. Casanovas
“Fratello Sole, sorella Luna” d’Ortolani i Malatesta
“A tu lado” de Busto i Mena
“Follow That Star” de P. Gritton
“Bogoroditse Devo” de S. Rachmaninov
“Havanera del Camí” de P. Elias i J. Casanovas
“Fratello Sole, sorella Luna” d’Ortolani i Malatesta
“A tu lado” de Busto i Mena
“Follow That Star” de P. Gritton
Per últim, i seguint el costum, va haver interpretacions comunes dels cors, en aquest cas es va trencar la norma perquè en lloc d'una peça músical en poguérem gaudir de quatre: “Signore delle cime” de Giuseppe di Marzi i “El canó de Palamós” de J.M. Andreu dirigides per Sergio Bercnich, “Istarski Tanac” de Branko Stark dirigida per Jordi Moreno i “In vino veritas” de Nacinovic i Milotti dirigida per Fran Lledó.
No cal ni dir que el final, amb el públic amb peu aplaudint llargament, va ser apoteòsic, i més després d'escoltar per segona vegada "Hallelujah" de Cohen.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada