L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.652
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:30.599

dilluns, 24 de desembre del 2012

Després de 30 anys d’assetjament del PSOE i del PP ¿tornarà TV3 en el 2013?



Reemissor de TV3 al Mondúver que dóna senyal a la Valldigna

Sí, haveu llegit molt bé: 30 anys d'assetjament del PSOE i del PP.  Potser molts no sabeu  -i altres no voleu recordar -  que primer va ser el PSOE qui va posar tots els entrebancs, prohibicions i multes a TV3. Quan va canviar el govern autonòmic  i el PP va prendre les regnes,  van canviar molt les polítiques però una cosa va seguir com en temps dels socialistes : l’assetjament a TV3 a les terres valencianes. 

TV3 a les nostres comarques ha patit el setge permanent del Consell i del Govern valencià, siga del PSOE i del PP, que han tingut tolerància zero amb les seues emissions mentre, com ara passa, es permeten emissions de línies eròtiques i tarot, i altres il·legals.

Fent un poc d’història o millor dit, recordant la història,  l'11 de setembre de 1985, el radioaficionat Manolo García Messeguer –després tècnic de ACP- va plantar la primera antena en el terrat de la seua casa de Sueca i va emetre el senyal a la Ribera Baixa. D’aleshores ença, tot ha estat un munt de problemes.

El delegat del Govern socialista d’aleshores, Eugenio Burriel, va manar a la Guàrdia Civil a desmuntar l'antena. El 21 de novembre de 1986, el vicepresident del govern socialista Alfonso Guerra va apostar per tallar el senyal de la TV3 que s’emetia des del recent inaugurat reemissor del Bartolo a Castelló i es precintaren els reemissors.  Per cert, esperem que algun dia algú explique al poble valencià “la vida y milagros” d’aquest personatge que tant mal ha fet als valencians en pactar l’Estatut que va pactar amb la UCD i canviar la via legal per accedir a l’autonomia, de manera que va rebaixar la valenciana a una autonomia de segona.

Tres anys després, el ministre socialista José Barrionuevo va clausurar de nou les instal·lacions i va multar ACPV. 45 milions de pessetes de 1989 va ser la multa que el ministre del PSOE va imposar a ACPV.

Els primers anys de TV3, com veieu, van ser complicats per la completa indefinició del PSOE i mentre algun sector la defensava altres, els que manaven, la “corrien” a prohibicions i multes. Per acabar-ho d’arredonir es va crear Canal 9-TVV. ¿ I quina va ser la idea dels socialistes per a carregar-se TV3 i aprofitar-ne l’audiència estimada de 400.000 valencians? Doncs emetre Canal 9 –aleshores conegut com a Canal Bou per les constants emissions taurines- per les freqüències on emetia TV3, amb la qual cosa van desmantellar tota la xarxa i l’audiència. TV3 va haver “d’emigrar” a altres canals del dial de la UHF, perdre temps d’emissió i quan va començar, com si fóra de nou. 
Concentració dalt del Mondúver contra el tancament de TV3
I va arribar el PP. I el setge i els atacs continuaren. El Consell de Zaplana va optar per interferir el senyal de TV3: tècnics de Canal9  actuaven dissabte a l'hora del futbol i anul·laven el senyal de TV3 per evitar la competició del futbol.

I per últim,  en el 2007 l'expresident Camps, va anar tancant un a un tots els reemissors centrals (Bartolo, Perenxisa, Mondúver, Carrasqueta...) i comarcals amb un “argument” de força: 800.000 euros de multa a ACPV per facilitar unes emissions qualificades d’il·legals, però que ara el suprem ha dit que no.

I com s’han aixecat els reemissors de TV3?  En el seu moment es van subscriure 150.000 bons a 100 pessetes i amb això Acció Cultural va alçar els primers repetidors mare (Perenxisa, Bartolo i Carrasqueta) i altres deu a nivell comarcal. Ha estat també la suscripció popular la que, des de l’any 2007, ha aconseguit recaptar 475.000 euros per a pagar les multes de Camps, multes que han estat declarades nul·les pel Suprem.

TV3 al País Valencià ha estat el símbol escollit pels valencians per fer valdre el dret a la llibertat d’expressió i informació; de la voluntat de voler tindre mitjans en la pròpia llengua dignes i no manipulats pels governs de torn. Fins ara no s’ha aconseguit mai plenament.

Com deixava entrevore el periodista valencià Vicent Sanchis, els valencians som capaços d’acceptar i tornar a votar a partits que ens porten al suïcidi nacional, cultural, econòmic i social. I amb l’afer TV3 hem actuat així. 
-