L'informe de la Sindicatura de Comptes indica que la fundació que gestiona
aquest espai artístic va destinar en el 2011 (el darrer revisat per la
Sindicatura de Comptes) quasi 3,7 milions al manteniment, seguretat i neteja.
En total, les despeses d'explotació (arrendaments, publicitat,
subministraments, assegurances, transports, etc) suposen 12,3 milions.
El cost de la programació en 2011 es va quedar en 6.998.263 euros i d'aquest import, 3,3 milions va ser emprat a pagar als artistes (repartiment), mentre que la remuneració als directors musicals va ascendir a 1,8 milions per a les òperes i concerts programats. Entre ells, Omer Wellber, actual director musical titular dels Arts; Zubin Mehta, responsable del Festival del Mediterrani, i directors com van actuar com convidats, com Lorin Maazel, Michele Mariotti o Valeri Guerguiev, Georges Pretre. El cost d’escenografia va ser de 998.000 euros; 358.409 en escena i 299.000 en vestidor.
O siga que, netejar, mantenir i vigilar el Palau dels Arts Reina Sofia és més car que pagar als cantants. Una dada que evidencia de forma molt il·lustrativa la realitat d'un coliseu que resulta més costós com a continent que com a contingut.
L'any passat el Palau de les Arts va reduir la seua oferta i va tancar amb set milions de pèrdues. Fruit en part de la caiguda de la recaptació, amb dos milions menys en venda per entrades.
El cost de la programació en 2011 es va quedar en 6.998.263 euros i d'aquest import, 3,3 milions va ser emprat a pagar als artistes (repartiment), mentre que la remuneració als directors musicals va ascendir a 1,8 milions per a les òperes i concerts programats. Entre ells, Omer Wellber, actual director musical titular dels Arts; Zubin Mehta, responsable del Festival del Mediterrani, i directors com van actuar com convidats, com Lorin Maazel, Michele Mariotti o Valeri Guerguiev, Georges Pretre. El cost d’escenografia va ser de 998.000 euros; 358.409 en escena i 299.000 en vestidor.
O siga que, netejar, mantenir i vigilar el Palau dels Arts Reina Sofia és més car que pagar als cantants. Una dada que evidencia de forma molt il·lustrativa la realitat d'un coliseu que resulta més costós com a continent que com a contingut.
L'any passat el Palau de les Arts va reduir la seua oferta i va tancar amb set milions de pèrdues. Fruit en part de la caiguda de la recaptació, amb dos milions menys en venda per entrades.
-
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada