L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.992
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:40.187

dissabte, 21 de setembre del 2013

FESTES DEL POBLE 2013: Ball de disfresses



 Premis del “Ball de Disfresses 2013”
1.  Obrint el bagul dels records
2. La boda de l’any
3. Toy Story Legos 





 


 Premi a la millor posada en escena:
Super Mario Bross




La nit de les disfresses va omplir la Plaça Major un any més i es convertia en una festa multitudinària, encara que no va arribar al nivell de l’any passat de presència de ciutadans. ¿Cosa també de la crisi?.

La xaranga “Bon pardal” de Benifairó va ser l’encarregada d’obrir la nit amb un passacarrer i posterior “demostració” a la plaça del perquè és una de les millors xarangues festives del moment.


Nou comparses s’havien apuntat a la part “competitiva” del ball, perquè disfressats hi havia prou gent a la plaça. ¿Què caldrà fer per tal que la gent s’implique més i hi participe en la desfilada? És potser el millor moment de la nit aquest de la desfilada pels carrers perquè els permet rebre el suport, els ànims i el reconeixement de milers de vallers que omplen el recorregut, sense deixar de costat que és aleshores quan el poble pot contemplar amb tota la seua magnificència la faena feta, perquè després durant el ball a la plaça és missió impossible i més en un espai reduït.  


Com a final de festa, la presència de “La Tribu” a l’escenari. Efectes de llums, bona il·luminació i so, i una molt bona posada en escena dels component de l’orquestra, amb tot un repertori de versions de conegudes cançons, moltes de les quals foren corejades pels assistents.

I com no la festa fins ben entrada la matinada, però no era la Plaça Major l’únic punt calent de la ciutat, car també hi havia enrenou i gatzara en altres llocs de la ciutat. 
-

19 comentaris:

Anònim ha dit...

Vaig estar fins les 00:30h en el Passeig esperant a vore la xaranga i les comparses i, com no vaen llevar els cotxes de passeig, no es podia vore be la desfilada desde tot el Passeig com tots els anys.
Estava aburrida d'esperar i els xiquets, que estaven cansats de l'ofrena, més encara. Aprofite per demanar que torne l'ofrena al dimecres

Anònim ha dit...

Com sempre l'espectacle l'han disfrutant els que poden pagar una taula per a sopar en la plaça i la resta ens hem de conformar veient-lo passar. Els premis i la festa la paguem tots però només disfruten de la festa els que poden pagar la taula.

Anònim ha dit...

Jo no ho veig aixina. Jo vaig estar en la zona del Carrer Major i vaig vore totes les comparses d'allò més bé. Després vaig estar en la plaça i vaig poder ballar, fer-me'n una al bar sense cap problema. I sentar-me en una de les cadires de la gent que havia sopat i havia abandonat.
No sé perquè dius això de pagar la taula i demés. Ho voran bé 10 minuts, ara no sé si paga la pena pagar tants euros per un sopar i eixos 10 minusts en primera fila. Jo crec que no, i la festa no es sopar enmig la plaça, sino participar dins del ball.
Els meus pares diuen que quant ells tenien la meua edat, a la plaça no es podia entrar si no pagaves. Es tancava tota la plaça i havies de pagar entrada.
Això ara no passa, tot el món pot entrar, ballar i no paga res. I com diuen els meus pares, jo encara estic en el grup de viure en casa, ells també paguen i a moltes coses de festes no van. Això no es pot tallar amb un ganivet.

Anònim ha dit...

Hola jo vaig participar en les disfresses, i no en tenc la mala orgaqnització perque si diuen que em d'estar a les 23:30, que no ens facen esperara fins les 24:30, per començar.
El que tampoc m'agrada és el funcionament de le votacions, que no hauria de votar la gent sino un unic jurat, sense amistat o ser familiar dels participants. Gràcies

Anònim ha dit...

Jo ni estava sopant ni tenia taula ni res paregut, però estava en la plaça veient les 9 comparses que van participar. I no vaig tindre cap problema. Però este any he trobat en general poc nivell en les participacions. Pense que es un tema que s'haura de potenciar.
El que si que em va sorprendre es vore la quantitat de bufats i bufades, en general prou jovenets, que hi havia anit pel carrer.
No parle de gent xispada i contenta, com anaevem nosaltres, sino de bufats, bufats que no s'aguantaven en peu. I més xiquilles que xavals. Es el que no em va agradar de la nit passada.
Pense que caldria fer algunes campanyes d'informació als més jovenets.

Anònim ha dit...

Estic d'acord. Després van pel carrer confonent diversió amb gamberrisme i pegant crits i trencant coses en hores que no són adequades.
Molta gent i com dius joves, massa joves. El botelló va que reina, pero no nomes entre els joves. Jo vaig vore a pares i mares de familia, amb fills sobre els 20 anys, fent botelló, cotxe obert i cubata darrere l'altra. I si m'ho diuen igual no ho crec pero ho vaig vore.
I em pregunte si amb les campanyes hi ha sobre tot si servirà per algo i faran cas.

Anònim ha dit...

Quan un menor beu més del que pot, ( en principi, crec que no havien de beure els menor, ho marca la llei), quina part de culpa es d'ell i quina dels pares?. I cada vegada més retalls en Educació i Cultura!. Així va Espanya.

Anònim ha dit...

Soles cal dir que un any mes el repartimemt dels premis ha segut decepcionant perque la opinio de la gent no s'ha tingut en compte. Es de veres que cada vegada participa menos gent i la cuestio es que es degut a la manera de votar del jurat perque no hi ha objectivitat. La nit de les disfreses es una nit per a pasar-ho be pero la gent que hi participa no difruta perque donen premis a gent que no s'ho mereix. Espereu poca participacio perque no donen ganes de fer res. Gent que no segueix les normes, que no acaba el recorregut i que li se desmonta tot al principi i al cap i a la fi discuteixen i monten el numeret davant del public s'endu el primer premi. Pero la cuestio es que la gent no difruta ni esta cobtenta aixi que bona nit i fins el any que ve !!!

Anònim ha dit...

Pa gamberrisme el que han fet en algunes cotxeres o locals trencan-to tot,la culpa dels pares que donen els diners als menors per a alquilar els locals i als que els alquilen bones borratxeres i avant,les ceres fetes una coxinà i ara qui ho neteja el ajuntament,doncs no tindria que ser aixi, el poble no te perque pagar els beneficis dels altres, a netejar la cera el amo del local o denunciarlo.Que damunt que no ens deixen dormir ara que ens coste netejar el que embruten ells.

Anònim ha dit...

No val la pena presentar-se al concurs, no hi ha objectivitat, ho diu un jove de 24 anys que ha estat durant anys presentant-se al concurs en disfresses que per a la majoria eren de 1r premi y sols s' han dignat a donar-nos un 4rt.

I respecte a l' orquestra, horrible, la música que cantaven era horrorosa.

Anònim ha dit...

Eeee anem a vore, no cal que ens claveu a tot en el pot, que jo soc menor i he begut estes festes i no m'he carregat res, i respecte a les cotxeres, cada u que es faja responsable de a qui li alquila la cotxera,perque jo i els meus amic ho vam deixar tot ben net i arreglat, mira si es així que el propietari ens ha dit que podem contar amb el seu local sempre que el necessitem!

Anònim ha dit...

I no es queixeu tant perque els menors beguen i criden, ja que els majors d'edat també ho feu ( no tots) i si els carrers s'embruten, deixarem que vinguen les típiques plutjes de setembre i que s'emporten la merda(la calçada del meu carrer estava plena de graffitis al igual que molts altres carrers engalanats que també estan pintants i que molts altres els quals estan rallats amb felicitacions, etc). Ahí no poseu queixes de brutea?
PD:Deixeu-nos disfrutar, que ens passem tot l'any estudiant i quan volem descansar passar-m'ho bé, més que feu que queixar-se.

Anònim ha dit...

Aixo dic jo! Tot son queixes, que si l'orquestra, el jurat, la mala organirzacio, els bufats.... Deixeu se queixar-se per tot i disfruteu de les festes com fem la majoria!!

Anònim ha dit...

Ah, però que a Tavernes tambè tenim borratxos guarros? Pensava que al poble sols ens veiem quan venien eixos pollossos del Festivern!

Anònim ha dit...

Creia que ací s´anava a parlar de la nit de disfreses, no sobre si els joves beuen molt o poc...sols diré a tots...que recorden quan per primera vegada van tastar la primera copa. Ja fa temps que estic per aquest món...i la frase, quant beuen els jovens la he sentit tant al llarg d´aquesta vida...que crec que passa de pares a fills y que els fills quan es fan pares la deixen al mateix temps en herencia.

Però es de la nit de disfreses del que volia parlar, i no per a criticar perqué sí, com fan alguns perque no manen els amics, o perquè els encante criticar, sinò per a aportar e intentar que milloren. Perquè es la nit que més m`agrada i veig que no va per bon camí.

Des de la experiencia de disfraçar-me al llarg dels diversos governs del poble, sempre he de dir que la imparcialitat del jurat no ha sigut mai la seua virtut... la frase...ai, si haguerem sabut que ereu vosaltres us haguerem donat més punts....es una cosa que he sentit moltes vegades i que no puc entendre, creia que es votava a la disfresa i no a la persona. I no es qüestió d´ara, ni d´ahir... Crec que es podria fer d´altra manera, o be per minuts d´aplaudiment de la gent o be fent que voten els membres de l´orquesta, que al fi i a la cap no coneixen a ningú.

Respecte al concurs en sí...hi ha poques comparses...pero un munt de gent que es disfressa...i amb igual més o millor gust d´alguns que concursen. No tots poden reunir a 8 persones per a sortir a concurs. Jo dividiria el concurs en dos parts....una la desfilada....on vagen primer els que concursen amb les seus carroces o complements si en porten, per no fer-los esperar i fer una mica d´ample, i després...tota la gent que porte disfressa... per eixemple fent que la gent sols entre a la plaça pel carrer major amb una mica d´orde o com es feia abans, un parell de persones encarregades del concurs que estiguen donant pas en ordre als grups o parelles que vullguen disfresar-se i sortir i fent una breu presentació del grup per un micrófon.

Després....si s´ha de fer la coreografia, que es cride una per una a les que la hagin preparat i que s´aprofite un escenari ad hoc, per a que pujen els que vulguen concursar en serio i que es puntue per aplaudiments quina es la millor. I que ho puga veure el major nombre de gent possible.

La Tribu sembla que cantava cançons una mica desfasades d´epoca però que s´ha de fer, per a gustos colors. Si hagués tocat insignia jo hagués ballat igual.

Anònim ha dit...

A l'anonim de les 14.23:

Que tu que eres un pijet de la capi? O un niño de papa? O un de NNGG? O simplement no t'agrada la música en la teua llengua? T'han fet mal o t'han agredit a tu els pollosos del festivern? Que et preocupa? Perque conec alguns del braç alçat i l'aguila en l'escut que es dediquen a aixo... I no son borratxos sino lo seguent.

Anònim ha dit...

Ai senyor, quanta certesa i sabiesa hi ha en les teues paraules. Pareix que este poble no cambiarà mai, sempre queixant-se en quan la persona que critia porta un bon cabaç de merda al damunt ( para tener la lengua muy larga hay que tener el culo muy limpio) i si la tribu no vos agradava, agarreu el montante i se la llargueu cap a dream o la bombonera!! Enhorabona al equip de govern amb poc heu aconseguit fer unes festes inmillorables i a qui no li hagen agradat, que les faja ell ( avore si en 20 € pot comprarse un cotxe)

Anònim ha dit...

al bitxo raro de les 1.47, no soc pijet de la capi, encara que hi he estudiat alli, ni niño de papa, món pare era obrer, ni una NNGG...serà una ONG...música de la meua llengua n´he escotada més que tu, des de Al Tall, LLuis el sinfonier, els Pets, Sau, Ovidi Montllor, Sopa de Cabra i molts més grups dels que tu no tens noticia. Tampóc soc del braç alçat i l´aguila sinó més bé tot el contrari, encara que sí m´han fet cantar el cara al sol quan de petit anava a escola i no per la meua voluntat sino per a que no m´expulsaren de la escola o m´arribés una galtada del mestre.

He dit el que he dit, i si tu no ho has captat ja no es problema meu, torna a llegir-ho i pot ser, si deixes l´odi a banda, igual enténs una mica el que dic. Crec que he sigut clar o t´escric tipo mi mama me mima amo a mi mama per a que ho entengués? Que jo sapiga, la Tribu cantava de tot. Fins i tot molt al final per al meu gust, cançons d´extremoduro, i eixos no parlen valencià o català com vullgues dir-li perque jo els parle els dos. He vist actuacions de la Tribu a falles i orquestes pitjors a festes de Tavernes, Simat i altres llocs a les que també he ballat, fins i tot he ballat amb insignia i m´agradava. A mi em sembla bé que porten a qui vullguen. El que no em pareix be és ni la forma de triar que te el jurat, - moltes vegades es tria a les persones i no a les disfreses - ni que el carrer major estiga ple de cadires per a veure sols 9 comparses i ni tan sols s´enteren de la coreografia que es fa al bell mig de la plaça....capisci?. No es qüestio de diners, es qüestió d´imaginació i una mica d´organització. Porte molts anys disfraçant-me i sé com funciona ara i com ha funcionat abans...i agafant el millor d`abans i ara i llevant el pitjor d´abans i ara, crec que tindría més participació i exit ok?. Jo em disfresaré l´any que ve, com aquest i l´altre i l´altre...i tu? Que jo algún premi he guanyat.

Anònim ha dit...

Vull dir que jo he participat en aquest ball, he de dir que no estic d'acord amb els resultats ja que es diu que este coneix a l'altre i que aixi es fan els vots (remarque, no sempre, pero si en la majoria d'ocasions). La veritat es que jo no vaig participar pel premi, jo ho vaig fer per divertir-me amb els meus amics de tota la vida i fer disfrutar el poble. Eixe es, crec jo, el mes important del ball de disfresses. Tambe agrair al poble que ens otorgaren un premi. Una cosa que vaig a dir es que no em pareix be que aquells que han guanyat hagen de creure's superiors als altres per aquest fet. No res ni ningu els ha donat aquest poder i em pareix un molt mal exemple per a aquells menuts que els coneixen i volen copiar-los en el fet de guanyar i tenir la il·lusio que fa participar, aixi com tractar de referir-se a altres de forma despectiva, on s'ha vist? En realitat no m'extranya, pero be, que farem, hi ha gent aixi. Repetisc el meu agraiment al poble i lo content que estic per haver obtes un premi al ball gracies al poble. Moltes gracies al poble i a la cotorra per tindre'ns informats de tota l'actualitat a la vall. Adeu!