L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.677
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 40.944

dijous, 23 de març del 2017

Els col·legis trien el nivell del Programa Educatiu Plurilingüe per al pròxim curs 2017-18


La Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport ja compta amb les dades facilitades pels centres educatius d'Infantil i Primària de Tavernes en allò que respecta al nivell del Programa Educatiu Plurilingüe a les aules de 3, 4 i 5 anys per al  pròxim curs.

A Tavernes  els quatre col·legis públics (Alfàndec, Divina Aurora, Magraner i Sant Miquel) han pres com a punt de partida el nivell avançat mentre els col·legis concertats (San José Patronat i San José HHDC) han triat l’intermedi.  

El calendari d'aplicació comença el pròxim curs 2017-2018 en educació infantil i culminarà en la seua implantació al Batxillerat, en 2023. 


El Programa Plurilingüe Dinàmic compta amb 3 nivells: bàsic, intermedi i avançat. Les diferències entre nivells són la distribució d'hores vehiculars en les tres llengües en assignatures no lingüístiques i altres elements de reforç de competència oral. És a dir, quantes hores es fan en anglés, en valencià i en castellà donada la situació sociolingüística de cada entorn educatiu.


La proposta té com a objectiu garantir que tot l'alumnat valencià puga assolir el coneixement real de les dos llengües oficials, valencià i castellà i, almenys, una d'estrangera, com l'anglés.

La regidora d’Educació, Bea Ferreres, ha agraït “l’esforç dels centres educatius de Tavernes per implicar-se en este nou programa educatiu que pretén garantir una millor educació als nostres xiquets en les tres llengües”.

Cal saber que a les comarques de València, 374 centres educatius han triat el nivell avançat, és  a dir, un 55%. 226 escoles han optat per l'intermedi, un 34%. Finalment, 73 escoles han optat pel nivell bàsic, un 11% del total. En concret, a la comarca de la Safor-Valldigna un 86.3% ha escollit el nivell avançat, i un 13.7% el nivell intermedi.


10 comentaris:

Anònim ha dit...

No em puc creure que a Tavernes hi haja col·legis que hagen triat l'opció intermèdia. Supose que hauran informat o informaran els pares que amb l'opció intermèdia, en acabar batxillerat sols certificaran el A2 d'anglés (nivell inferior al PET del Cambridge) i el B2 de valencià (nivell inferior al Mitjà de la JQCV). En canvi, els alumnes que hagen triat el nivell avançat certificaran de manera automàtica en acabar 2n de batxillerat el B1 d'anglés, equivalent al PET del Cambridge i nivell que t'exigeixen per a fer un màster després d'haver acabat un Grau Universitari (antigues llicenciatures. Qui no el tinga se l'haurà de traure pel seu compte (com ara els del nivell intermedi) i el C1 de valencià, equivalent al Mitjà de la JQCV, certificació que t'exigeixen per a presentar-te a moltes de les oposicions a la funció pública, o entrar a borses de treball. A més, són els nivells que exigiran als alumnes universitats com la UJI per poder-se graduar.

Em sembla un despropòsit, en un poble com Tavernes que hagen optat pel nivell intermedi.

Encara que esta notícia és de l'any passat, podeu trobar la taula de matèries que s'impartirà en cadascuna de les llengües i les certificacions a les quals s'accedeix de manera automàtica per cadascuna de les vies.

http://www.levante-emv.com/comunitat-valenciana/2016/09/21/trilinguismo-exige-valenciano/1469473.html

Dit tot açò, em sembla, també, un despropòsit de grans magnituds aquest decret plurilingüe.

Anònim ha dit...

Eixe decret que et sembla un despropòsit de grans magnituds està avalat pels inspector d'Educació i el Consell Valencià Escolar.
I qui no el vol és el PP i Ciutadans.
¿A qui fem cas?

Anònim ha dit...

Evidentment, si parlem en termes de partits polítics hi haurà partits a favor i partits en contra. Passa el mateix que amb la LOMQUE, pel fet d'haver estat aprovada a les corts no significa que siga una bona llei. Molts votants de Compromís-Bloc ens hem sentit decebuts amb aquest decret perquè veiem la situació política actual com un moment ideal per acabar amb els problemes de discriminació lingüística (en aquest cas al sistema educatiu) que pateix el nostre País. Ens havera agradat una aposta més valenta que acabara amb l'exempció del valencià a les comarques castellanoparlants, on l'assignatura de valencià està per davall de la de Religió, per exemple, ja que els alumnes han de triar entre Religió o Valors ètics, en canvi poden optar per no fer l'assignatura de valencià directament. Això suposa que a les comarques on el valencià és obligatori, els alumnes de batxillerat, per exemple, tenen una assignatura més (amb la càrrega lectiva, de deures i d'exàmens que això suposa) que els comptarà en la nota mitjana per entrar a la Universitat, i a més, han de fer una prova més a les PAU (o a les revàlides el proper curs). Amb la discriminació que suposa front a d'altres alumnes VALENCIANS que no l'han de fer.

Per tant, esperàvem una proposta més valenta i no aquest decret plurilingüe que contenta a molt poca gent, per un costat i que d'altra banda tampoc donarà una visió real de la competència lingüística en anglés dels alumnes quan acaben 2n de batxillerat. Donar plàstica o Educació física en anglés, sols aportarà una abaixada dels nivells als continguts de les matèries (si els alumnes ja tenen problemes en espanyol o en valencià, imagineu en anglés) i no millorarà de manera significativa la competència en aquesta llengua.

Anònim ha dit...

El B1 al final de batxillerat...no s'ho creu ningú que tinga contacte mínim amb la docència.El decret és un eina totalment nacionalista, classifica per nivells els centres...segons hores en valencià! i supedita les hores d'anglés a les d' aquesta primera. Fa olor per tots els costats, l'interés pedagògic no ha sigut prioritat...una volta més.

Anònim ha dit...

Pensar que una reforma en tema educatiu, tal i com es plantegen en este país, i vinga del partit que vinga, no té una intencionalitat ideològica és d’una innocència i tendresa corprenedora. El problema del pacte del Botànic és la tebiesa amb que ha actuat en contrast amb la contundència ideològica que aplica el PP quan governa. En un intent de no agraviar un sector de la ciutadania, que per altra banda anaven a mostrar-se descontents feren el que feren, ha deixat decebuts a una gran part de votants que veien la situació política actual com a idònia per a dur a terme una sèrie de demandes històriques que feia temps que s’estaven reivindicant. Això, crec, que, desgraciadament, els suposarà una pèrdua de vots a les properes eleccions en forma d'abstencions.

Anònim ha dit...

Pel que es veu, el decret no ha contentat ni a uns ni a altres.

La Cotorra de la Vall ha dit...

NO pensem que sis comentaris entre vora 300 lectors siguen suficiets per a dir que no ha contentat ningú.
Si PP i Ciudadanos estan totalment en contra.... és que prou coses s'avança en el valencià respecte al que feia el PP fins ara.

Anònim ha dit...

Potenciar la presència del valencià al sistema educatiu sempre serà positiu i, potser, el fet que votants de Compromís no estiguen d'acord amb el Decret, fa pensar que tenen uns votants més crítics i reflexius i que no peguen la cabotada a tot com fan en altres partits.

Anònim ha dit...

No sols els lectors de la notícia, com molt bé sabreu, dins del mateix partit del Bloc ja han començat a eixir corrents que cataloguen aquest decret plurilingüe o l'exigència de la capacitació lingüística al funcionariat com unes propostes light o un "valencianisme de comboi"...

Anònim ha dit...

Podrieu concretar el qui han triat Nivell Avançat, si "Nivell AVANÇAT 1" o "Nivell AVANÇAT 2"?