L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.698
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:3.512

dimecres, 1 de maig del 2013

L'Ajuntament presenta "Linia Verda" de participació ciutadana. L'aplicació gratuïta es pot descarregar de www.liniaverdatavernes.org/ per a mòbil i Ipod

Jordi Joan, Vanessa Martí i el tècnic Fernando Calvo

L’Ajuntament de Tavernes  va presentar ahir “Línia Verda Tavernes”, una iniciativa destinada a fomentar la participació ciutadana i la implicació veïnal en la resolució dels problemes mediambientals i d’infraestructura en general de la nostra ciutat tal com van repetir en diverses ocasions l’alcalde, Jordi Joan, primer a intervindre i la regidora de Medi Ambient, Vanessa Martí en les seues explicacions als assistents, entre els quals hi havia regidors del govern municipal i no cap de l’oposició. 


Tant l’alcalde com la regidora van ressaltar que la iniciativa no va solament dirigida als ciutadans i ciutadanes, sinó també a les empreses, i tots a través del web i de la aplicació gratuïta per Android i IPod que es pot descarregar de http://www.liniaverdatavernes.org/, poden accedir a informacions de tot tipus de serveis relacionats amb el medi ambient, legislació, serveis, tràmits administratius, noticies, ajudes i subvencions sense cap cost. De fet, es va remarcar que totes les consultes realitzades seran contestades per un grup d'experts amb un termini màxim de 24 hores de manera personalitzada, contrastada i fiable.

El tècnic amb un exemple pràctic de funcionament
 Vanessa Martí va demanar la implicació veïnal en el projecte, cosa que es pot fer a través d’internet o través del mòbil, recordant que el govern municipal està compromés amb la participació ciutadana i aquesta iniciativa es una forma més d’ajudar i potenciar a eixa participació.


Fernando Calvo, tècnic de l’empresa, va explicar pràcticament el mode de funcionament, a saber: si cliquem damunt de “comunicar incidències” se’ns obri una pantalla que dóna totes les possibles alternatives. En escollir-ne una se’ns obri un mapa de la ciutat on el GPS localitza el punt exacte. Podem fer una fotografia del lloc concret on es troba el problema i se’ns obre un darrer pas per poder escriure allò que desitgem. Tota aquesta informació s’envia en temps real als tècnics que poden iniciar les gestions de solucions.

Procés en mòbil per a comunicar incidències. Clica damunt per agrandir
Una segona possibilitat es fer una consulta medioambiental i es demana el teu correu per contestar. Segons va explicar l’empresa, que porta moltes iniciatives d’aquest tipus en Espanya, disposa de tècnics, advocats,etc. que en un termini de 24 hores es posaran en contacte amb el sol·licitant.


Els assistents poguerem vore el resultat de l’aplicació instal·lada  en un mòbil en un exemple pràctic dut a cap per Fernando Calvo, recolzat també amb projecció sobre la pantalla. Una iniciativa de la regidoria de Medi Ambient que pensem es novedosa, gratuïta per als veïns i les empreses, i amb un cost de poc més de 1.800 euros a l’any a l’Ajuntament. 
-

6 comentaris:

Anònim ha dit...

No m'agrada que siga obligatori estar registrat per a navegar per la web

Anònim ha dit...

Una cosa és navegar i altra exigir o denunciar un cas, en eixos temes està bé que s'identifiquem. El que no veig bé és que qui només vullga comunicar temes de millora municipal s'haja de gastar diners amb el telèfon. No tanta gent major d'edat té tarifa d'internet al mòbil.
El que vaja la comunicació directa al funcionari està molt bé. Falta vore com de ràpid i eficient és l'avís de l'informàtic a qui ha de solucionar el problema i qué es tarda en reparar-lo. Sobre això ja tinc més dubtes.

La Cotorra de la Vall ha dit...

Pel que es va dir, no s'han eliminat els mètodes tradicionals de la telefonada amb el fix a l'Ajuntament o l'escrit per registre.
Són noves opcions d'acord amb els temps que corren i que cada dia va a més la tarifa del mòbil inclós internet i més barata cada día. I només hem començat, pensem.
Quant al temps: es va dir que les consultes a les 24 hores. Sobre les reparacions i demés ja es va dir que és un altre tema: de vegades cal fer pressupostos, cal estudiar alternative i pot tardar un temps.

Anònim ha dit...

Han puesto un 902 para contactar telefónicamente.

Si marcas un 902 pagas tú el coste íntegro de la llamada.

Si llamas desde un fijo, el coste es similar al de una llamada interprovincial.

El problema es que el gasto crece si marcas desde un móvil: estas llamadas no están incluidas en las tarifas planas y suelen durar mucho (primero te ponen en espera, luego hay que explicar la queja...).

El precio de una llamada de 5 minutos desde un fijo de Movistar es de 0,56 euros, pero desde un móvil salta a 2,82 euros.

Por que han puesto un 902 y no un fijo normal?

Anònim ha dit...

Estic d'acord amb estar registrat per comunicar incedencies però no entenc perque obliguen a estar registrat per vore ordenançes, fotos o temes semblants. Crec que aixó farà que molta gent no entre al web. Una llastima.

Estruch ha dit...

Gratuïta mentres no telefonetjes al 902 ...