La CV-50 (la nostra, la que patim i patirem sembla ser durant anys tots els dies) comença a Tavernes, en la unió de la N-332, i funciona com una especie de circumval·lació exterior de l'àrea de Valencia ciutat una vegada entres a les comarques de la Ribera Alta, La Foia de Bunyol i el Camp de Turia. S'acaba a la ciutat de LLíria després de passar per Alzira, L'Alcudia, Carlet, Llombai, Turís, Xiva, Xest i Villamarxant.
No cal dir, és cosa ben sabuda que des de fa anys i anys, es ve parlant de millores, ampliació, etc. Fins i tot de la famosa autovia pel mig de la Valldigna. És un tema recurrent, de temps d'eleccions fora de la Valldigna sobre tot, i que ací passa prou desapercebut, però no a altres comarques.
Com que venen eleccions, doncs.... de nou la CV-50! La Conselleria d'Infraestructures ara diu que estudiarà la viabilitat econòmica de construir la CV-50 per concessió, setze anys després que la duplicació es contemplara en el II Pla de Carreteres (1995-2002), que es tornara a incloure en el Pla d'Infraestructures Estratègiques (PIE) del 2004-2010 i també en el de 2010-2020.
Ahir mateix, s'iniciava la "informació pública de l'estudi de viabilitat econòmica i financera del contracte de concessió per a la construcció i explotació de la CV-50" en els dos trams: Xiva-Torís-LLombai i Llombai -L' Alcúdia.
Segur que l'anunci farà riure a més d'un vei de les comarques de la Ribera i la Foia de Bunyol que des de fa quinze anys escolten aquest tipus d'anuncis quan les eleccions estan prop. Només recordar el del 2006, quan el va fer el conseller d'Infraestructures, José Ramón García Antón i fins i tot el 2007 es van adjudicar les obres per a la construcció i explotació pel sistema del peatge a l'ombra de la CV-50 entre Benaguasil i l'A-3 a les empreses Dragados i Sedesa (aquesta última encara estava en mans de la família del vicepresident del Consell, Juan Cotino). Les obres ni s'han iniciat perquè les concessionàries han tingut importants problemes per aconseguir el finançament.
I que és això del peatge a l'ombra? El sistema obliga a les empreses concessionàries a avançar el cost de la carretera i, després, cobrar en funció del nombre de vehicles que circulen per la carretera (com succeeix a la CV-35).
Però ara no circulen tants vehic les i les entitats financeres no veuen clar el negoci. La Conselleria d'Infraestructures vol licitar ara les concessions pel risc de disponibilitat (o siga l'empresa avança els diners i cobra un cànon anual sempre que mantinga la carretera en perfecte estat de revista). El conseller diu que les concessions per a la CV-50 "ofereixen rendibilitats com a mínim del 10%", però caldrà vore que diu la banca.
Nosaltres si que ho diguem: vénen eleccions. Però en el cas nostre, i en allò que ens afecta, millor que ens deixen tranquils i ens obliden. Ja en tenim prou travessant-nos el poble - y lo que te rondaré, morena- sense circumval·lació perquè, damunt, ens travessen la Valldigna.
-
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada