L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

dilluns, 20 de desembre del 2010

Cal protegir i exigir productes amb la marca i denominació d'origen (D.O.) valencians


Arriba Nadal i una vegada més trobem que hi ha empreses valencianes que a les seues marques blanques renuncien a la qualitat de la D.O. valenciana i això perjudica la nostra economia.

Ho recordeu? Fa només uns anys ens cabrejàvem i indignàvem quan a les grans superficies trobàvem orxata o torró que no estaven produïts a les terres valencianes i poc o no res tenien a vore amb els productes valencians . Judicis, boicots.... i tot un seguit d'actuacions canviaren i rectificaren la situació.

La introducció de les denominacions d'origen (D.O) serviren per pal·liar el problema i ajudar als consumidors que saben compren productes de qualitat i de la terra. I això ha fet que algunes grans distribuidores aposten en les seues marques blanques per productors que formen part dels consells reguladors.

Totes les grans distribuidores valencianes? Sembla ser que no. Al 2009 Mercadona va apostar per proveïdors de fora del consell regulador amb els torrons amb denominació d'origen Alacant i Xixona i enguany ha seguit igual. "Hi ha hagut alguns distribuïdors que, per a estalviar-se quatre o cinc cèntims per unitat, han eixit fora del consell regulador", apunta Federico Moncunill, secretari del Consell Regulador de les D.O. Alacant i Xixona.tot i apuntar que el consell respecta eixa decisió.
Mentre, distribuïdors com Consum, Dia, Capprabo o El Corte Inglés, no han renunciat a oferir la qualitat de les denominacions d'origen en els productes de marca blanca. Una  postura diametralment oposada a la de Mercadona,  que vol ser un referent de l'empresariat valencià, però que no vetla precisament per potenciar les denominacions d'origen dels consells reguladors de les nostres terres.

"S'ha convertit en una superfície de hard discount pur i dur, i açò és molt respectable, encara que ens haja perjudicat" apunta Moncunill. I sembla ser així. El 2009 Mercadona va apostar per productes de fora del consell regulador i va suposar per als fabricants valencians una pèrdua estimada del 10% de la producció total. "És una política en la qual el que prima és la reducció al màxim del preu de la cistella de la compra, i a partir d'ací, de criteris de protecció d'allò propi, de patrimonis valencians, res de res" afegeix el secretari del Consell, que insisteix que es tracta d'una política d'empresa amb criteris objectius, que Mercadona aplica a tots els seus proveïdors sense distinció.

Cal dir que el proveïdor que serveix torró bla i torró dur en l'actualitat a Mercadona també és de Xixona, pero el producte per les característiques no pot portar el segell del consell regulador.  I èixa política no cal ni dir perjudica les denominacions d'origen valencianes.

Moncunill conclou dient que "esperem que recapacite, que els consumidors li ho demanden, i que en un futur tinga torrons amb denominació d'origen en la seua marca blanca" .

Font: L'Informatiu. Fotografia: L'Informatiu

Doncs ja ho sabeu: el  900 500 103 és el telèfon gratuït de Mercadona on podeu deixar la vostra demanda: que els torrons porten la D.O. valenciana. Nosaltres ja ho hem demanat. Us preguntaran el codi de barres del producte: 848 0000 360014.  I res, entre tots esperem que es modifique eixa política. Ja ens digueu com us ha anat.

I ja que estem, recordem la necessitat de comprar a les tendes de Tavernes per tal de potenciar el comerç local, com ens aconsella la campanya "Compra a casa" del Bloc.
Una campanya que recolzem totalment, pel bé de Tavernes, com recolzem la D.O. València per als productes valencians de marca blanca.
-

2 comentaris:

silmin ha dit...

http://www.jijona.com/app/

M'he conenctat a la web i resulta que els importa una bona merda aquells que parlem una altra llengua distinta al espanyol, francés o anglés ,si volen el meu respecte primer que se'l guanyen, si no els importa si els entenc o no, tampoc els importarà els meus diners... Aquests són els valencianets només per a omplir butxaques i deprés estacant-la per darrere, i no proteste dels empresaris que és la seua feina...sinó d'aquells que defensen tot el que porta el cognom "valencia", així no fem país fem el brofec.

per cert aprofite per felicitar als d'ERC que venen uns torrons de Xixona bonissims... i veure si fan alguna cosa per vendre durant tot l'hivern i no només a nadal.

Indesidenter ha dit...

Jo he fet cas a La Cotorra i m'he queixat a Mercadona.
I ara m'acabe de queixar a

www.jijona.com

i els he dit poc i ben dit: el poc respecte que tenen a la llengua i també als valencians que la parlem.
I també com ara estic penedit d'haver cridat a Mercadona per defensar productes de la seua D.O.
I els he dit com tots són iguals, i que la pela és la pela i ja no els importa res més.
Potser el "pataleo" siga l'únic que ens queda als valencianoparlants.

Jo proposaria una campanya de demanar etiquetes en valencià i de boicot a tots els productes valencians que no ho facen però igual ens tocaria morir-nos de gana.