L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.677
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 40.944

dissabte, 15 d’octubre del 2016

Ahir es va celebrar el Festellés 2016

Vistes generals
  Una seixantena de persones es van reunir ahir per la nit en el vestíbul de la Casa de la Cultura per celebrar la Festellés 2016, una jornada musical i poètica en record del poeta valencià Vicent Andrés Estellés. Entre els participants molts regidors del govern municipal de Compromís.


Lectura de poemes
La presentació de l'acte el va realitzar la professora Rosa Magraner, i aquest es va desenvolupar seguint l'esquema tradicional de sopar d'entrepà,  amb la inestimable col·laboració a la intendència del Centre Excursionista, per continuar amb una actuació musical a càrrec de Quim Sanç i la recitació de poemes d'Estellés a càrrec dels assistents.

Quim Sanç i Noe Alberola cantant "M'aclame a tu"
Cal destacar que la regidora de Compromís Noe Alberola, en lloc de llegit un poema, va cantar a duo amb Quim Sanç el poema estellesià "M'aclame a tu", el qual va ser popularitzat pel cantant Ovidi Montllor  a l'àlbum "4.02.42"

 M'aclame a tu
M'aclame a tu, mare de terra sola.
Arrape els teus genolls amb ungles brutes.
Invoque un nom o secreta consigna,
mare de pols, segrestada esperança.

Mentre el gran foc o la ferocitat
segueix camins, segueix foscos camins,
m'agafe a tu, os que més estimava
i cante el jorn del matí il·limitat.

El clar camí, el pregon idioma
un alfabet fosforescent de pedres,
un alfabet sempre amb la clau al pany,
el net destí, la sendera de llum,
sempre, a la nit, il·luminant, enterc,
un bell futur, una augusta contrada!

Seràs el rent que fa pujar el pa,
seràs el solc i seràs la collita,
seràs la fe i la medalla oculta,
seràs l'amor i la ferocitat.

Seràs la clau que obre tots els panys,
seràs la llum, la llum il·limitada,
seràs confí on l'aurora comença,
seràs forment, escala il·luminada!

Seràs l'ocell i seràs la bandera,
l'himne fecund del retorn de la pàtria,
tros esquinçat de l'emblema que puja.

Jo pujaré piament els graons
i en arribar al terme entonaré
el prec dels béns que em retornaves sempre.

10 comentaris:

Anònim ha dit...

Gent jove...

Veïna ha dit...

Molt bona actuació de Quim Sanç, amb la seua veu prodigiosa i càlida amenitzant la vetllada; i amb la sorpresa de la regidora Noe Alberola acompanyant-lo amb gran valentia en la interpretació d'un poema/cançó/himne com és: M'aclame a tú. Molt bé per a la regidora, i per la de cultura per l'encertat del lloc, als responsables de la sonorització, i a l'organització de Centre Excursionista de Tavernes. Amb tot va ser una agradable vetllada recordant els versos del poeta. No obstant espere la convocatòria dels actes innovadors dels esperits lliures i efervescents als quals també m'agradaria assitir si estan oberts a tots.

Veí ha dit...

Jo em quede en una cosa, i és saber que tots no som iguals i que sou diferents.
Després el que va dir Quim en el facebook de Compromís arran del manossejat tema dels bous - Quim se'n va passar cinquanta pobles, i no tres- si això li ho fa al PP, no hagués actuat mai més en cap acte on tinga alguna cosa a vore l'Ajuntament mentre ells governaren.

Ací, com que sou esperits democràtics, oberts a la crítica i a la llibertat d'expressió, no passa res i un actua normalment. No cal mesclar les postures personals amb la bona veu i actuació i així ho haveu fet. Enhorabona.

Anònim ha dit...

El que és un espectacle, és que facen un batucada tot el matí i música durant la vesprada,enfront del centre de salut, i que el soroll insuportable no deixe als professionals treballar ( imposible que ausculten,... ) ni als malalts tractar-se adeqüadament de les seues patologies ( expliqueu-me com es sent una persona amb migranya i maretjos escoltant la batucada). Una manca de respecte total una vegada més q s'autoritzen aquest tipus d'events a l'aire lliure al costat d'un centre sanitari. Per favor , publiqueu-ho per a que es digonga part del malestar tant de professionals com d'usuaris de la sanitat.

Veïna ha dit...

A l'anònim de les 10.58
Malauradament sembla que el botelló estiga més de moda entre la gent jove que la poesia. Però la joventut és una malaltia que es cura amb l'edat, i la poesia és menys perjudicial pel fetge i les neurones que el botelló.

La Cotorra de la Vall ha dit...

Anònim de les 15:22

Desconeixem això que diu, i pensem que ni té res a vore amb la Festellés 2016.

Ens ho pot aclarir? Algú ens pot donar més informació d'eixa batukada?

Anònim ha dit...

Batucada aquest matí i festa davant del centre de salut tot el dia, impossible no vore-ho. Soroll, barres de beguda a la porta d'un centre sanitari, carrer tallat on no pot pasar l'ambulància,.... No es pot creure.

La Cotorra de la Vall ha dit...

Nosaltres hem dit que ho desconeixem, no que no fora veritat.
També hem dit que això no té res a vore amb la noticia del Festellés, que va ser anit en la Casa de la Cultura.

Samaruc ha dit...

Agrairia més difussió de la festa d'Estellés a la Vall per poder asistir. Coneguts,veins,saludats,familiars,amics i companys de partit de la Vall cap notícia dl Estellés.No els agradarà la poesia o pura desídia. Els q no vivim a la Vall però anem agrairíem una millor difussió. O com deia un tertulià: ja em som prou.

Unknown ha dit...

Senyor veí anònim. Sóc Quim Sanç, i per al•lusions, conteste sense amagar-me.

1. Des de quan Vicent Andrés Estellés és patrimoni de Compromís? La festa Estellés és una festa del poble no de l'Ajuntament.

2. Vaig anar, convidat per Fabiola (no per Compromís), qui volia que l'acte lluïra més, a cantar unes cançons com qui va a llegir poemes. TOTALMENT DEBADES, SENSE COBRAR RES.

Per què sembla que sóc jo qui ha de donar les gràcies perquè em deixen cantar, quan he acudit desinteressadament? Jo crec que, si haguera de ser, més bé seria a l'inrevés, no?

Ara, Quim Sanç mai, MAI, ha dit res contra ningú de l'Ajuntament ni de Compromís (llàstima que alguns d'ells no puguen dir el mateix sobre mi), sinó contra un fet determinat en un moment determinat, en el qual em vaig sumar a una campanya perfectament legítima i avalada per moltíssima gent en contra del maltractament animal al meu poble.
I en tot el que vaig dir em reafirme, i si l'any que ve es torna a donar el cas, tornaré a fer exactament el mateix.

En el seu comentari, senyor veí, vanagloriant-se d'eixa suposada capacitat d'encaixar crítiques que tenen a Compromís denota més bé just el contrari, sinó per què ha de traure este tema ara? I més, per una actuació que he fet gratuïtament i amb la millor voluntat perquè Tavernes tinga una festa Estellés més dinàmica i variada.
Setmana passada vaig amenitzar la festa Estellés de la Font d'en Carròs, cobrant. Per a vosaltres, per a nosaltres, ho faig debades. De res, Compromís.