L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

dijous, 8 de febrer del 2024

La Generalitat aprova el projecte definitiu de la "Variant de Tavernes". Satisfacció de Compromís després de més d'una dècada de gestions

 

La Conselleria de medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori de la Generalitat ha aprovat definitivament el projecte bàsic "Variant de la carretera CV-50 a Tavernes de la Valldigna i connexió amb la N-332", la popularment coneguda com a "Ronda de Circumval·lació", una realitat que ha estat publicada ja en el DOGV, com es pot llegir dalt.

Ara, tal com indica el DOGV, s'ordena la redacció final del projecte o projectes que desenvolupen l’alternativa adoptada en el projecte bàsic, i es tinga en compte els condicionants establits en la declaració d’impacte ambiental i l'informe de resposta a les al·legacions i els informes rebuts durant el tràmit d’informació pública del mes juny de del 2022.

Cal recordar que en la presentació del projecte de variant es va valorar l'execució del projecte en més de 25 milions, que segurament s'haurà de modificar en la concreció del projecte d'execució-construcció final, amb la qual podem previndre que no serà cosa de dos mesos, com se sol dir.  La Generalitat ha assignat en el pressupost d'enguany la quantitat de 255.000 euros per avançar en la redacció del projecte final de la futura variant que ha de servir per desviar definitivament el trànsit de vehicles per l'interior del casc urbà de Tavernes. 

 

Proposta final de traçat que ara s'ha de completar amb el projecte de construcció

 

Al respecte, el regidor d'obres Josep Llàcer de Compromís, que des de l'any 2015 quan es van iniciar els tràmits de la ronda ha estat "a peu de canó" en tot el procés i gestions com a responsable de la regidoria d'Obres i Urbanisme, ens ha manifestat quan li hem preguntat sobre la noticia que "és una molt bona notícia" i ha expressat la satisfacció de Compromís, que va usar molts esforços per aconseguir un projecte en les tres anteriors legislatures.
 
El regidor Llàcer ens ha explicat que "el projecte que es va presentar en el seu moment, tot i que tenia una primera valoració de cost, no serveix per a licitar les obres. Aquell projecte defineix el traçat, o siga per on va la ronda CV-50 i els enllaços, com també disposa dels estudis ambientals per obtindre la DIA (Declaració d'Impacte Ambiental), però ara cal engegar des de la Generalitat la redacció del projecte constructiu de la ronda, amb les unitats  d'obra, valoracions, etc. per poder licitar i executar les obres".

Quien la sigue, la consigue: Anys de gestions de Compromís per arribar al projecte final

La canalització del riu Vaca havia de facilitar terrenys per a la construcció de la ronda de circumval·lació, després que el PP "es menjara" per a la urbanització Vergeret els terrenys reservats. Això va obligar al govern de Compromís ja des del 2011 a la recerca d'alternatives per poder construir eixa infraestructura tan necessària per a Tavernes.

La  legislatura (2011-2015), amb la Generalitat governada pel PP, no es va avançar res perquè mai no es van atendre les demandes de Tavernes. Les reunions de l'exalcade Jordi Joan, i la regidora d'urbanisme, Carme Canet, amb el secretari autonòmic de la Generalitat del PP (fotografia de davall) varen quedar en "no res".

 

La situació va canviar en la següent legislatura (2015-2019), amb una Generalitat del Botànic que va mostrar bona predisposició a la demanda del govern de Compromís de Tavernes i va prometre impulsar el projecte, un primer avançament del qual es va donar a  conéixer l'abril del 2019. La Generalitat va presentar a l'Ajuntament tres possibles alternatives per al pas de la ronda de circumval·lació vallera per tal que presentara les seues opinions i alternativa preferida (vore el mapa a continuació)

Finalment, en desembre del 2021 es va presentar el projecte bàsic de la "Variant de la carretera CV-50 a Tavernes de la Valldigna i connexió amb la N-332" i s'iniciava el tràmit d'informació pública el 4 de gener del 2022. Aquest projecte bàsic és el que, amb les modificacions derivades de la declaració d'impacte ambiental i les al·legacions acceptades, s'ha d'executar.

 

Com hem explicat en diverses ocasions, i es pot vore en el mapa anterior de projecte bàsic, la ronda ha de minvar el pas de trànsit rodat per la ciutat i  millorar la connectivitat amb el corredor costaner que formen la N-332 i l'AP-7. La variant s'iniciarà en un rotonda prop de la fàbrica d'Asfalts Chova, amb un primer tram de recorregut que envoltarà el casc de Tavernes pel marge dret del riu i, amb una corba, buscar la rotonda “de les oliveres", a l'entrada del Polígon Teularet.

El trajecte entre la rotonda de "les oliveres" fins a la rotonda de Borderia serà ampliada, més gran i amb major capacitat i amb accessos als camins rurals. S'ha previst el desdoblament de la via, amb una secció de caràcter urbà amb dues calçades, una per cada sentit de circulació i amb dos carrils cadascuna, separades per una mitjana enjardinada. Disposarà d'un carril bici-via per als vianants que connectarà amb la rotonda de les Cinco Hermanas i carril-bici a la platja.

El pas per davall de l'AP-7 es manté i el projecte inicial contemplava la connexió de la CV-50 amb la N-332 mitjançant una nova rotonda després del pont de l'autopista, cosa que evitarà arribar a las Cinco Hermanas per canviar de sentit. Es disposarà d'un ramal per a l'accés a la  N-332 en sentit Alacant i un ramal directe de la platja cap a Tavernes.

El projecte, segons el document base publicat inicialment per la Generalitat, contemplava 29 obres de drenatge, 5 passos inferiors per a l'encreuament de la variant nova amb els camins existents cas del Camí del Pla, el camí del Clot de la Font i l'accés al Vergeret, i 5 passos superiors