L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

dissabte, 9 de gener del 2016

Els valencians, som de segona o de tercera?. Madrid concedeix a Múrcia el que li nega a València



El Govern de Múrcia, presidit per Pedro Antonio Sánchez, del PP, ha aconseguit del Ministeri de Foment que li enterre més metres de vies de l'AVE en la seua arribada a la capital murciana.

Foment havia previst soterrar 1.100 metres, però un nou acord de fa poc suposa que desapareixen 1.500 metres de vies en superfície i altres mil metres en rampa, amb la qual cosa s'amplia fins als 1.800 metres els soterrats, molt més del que el Ministeri de Foment tenia previst donar a la Regió de Múrcia.

El Ministeri de Foment que dirigeix Ana Pastor (PP) va intentar “colar” a Múrcia una solució “provisional” per a l'arribada de l'AVE com les que s'han executat a Alacant i València, però mentre ací els governs del PP van callar i van accedir, les institucions murcianes del PP li han obligat a canviar.

Oferta de baix cost

Ací a València, com hem dit, va succeir el contrari: la suspensió “sine die” del Parc Central va ser ben acceptat pels anteriors governs de la Generalitat (PP) i de l'Ajuntament de València ( també del PP). 

L'última oferta del Ministeri de Foment per al Parc Central de València va ser al novembre i segons els governs d’ara era una presa de pèl. I és que dotze anys després de la signatura del conveni del Parc Central (23 de febrer del 2003), i onze anys de l'adjudicació del projecte de l'Estació Central, el Ministeri de Foment llançava una oferta “low cost” amb reducció a la meitat del cost de les obres, de 2.800 a 1.420 milions.

Aqueixes rebaixes s'aconseguien eliminant les estacions d'Aragó i Universitat, executant un túnel d'accés a un només nivell i no en dos com estava previst i amb executar les obres en tres fases. 

Mentrestant Bilbao, Vigo, Barcelona, Madrid o Múrcia segueixen amb els seus respectius soterraments de vies, pagats pel Ministeri de Foment. I ací a València, Madrid ens segueix considerant ciutadans de segona… ¿o de tercera?