L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.610
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 34.025

dimarts, 23 d’agost del 2016

Compromís pregunta al govern les previsions d'obres del tercer carril en el Corredor Mediterrani


Els representants de Compromís al Senat, Jordi Navarrete i Carles Mulet, preguntaran al Govern de Rajoy per conèixer les previsions d'instal·lació del tercer carril en el Corredor Mediterrani. Cal dir que els Pressupostos Generals de l'Estat per al 2016 per a Alta Velocitat Ferroviària i Millora de Prestacions només han destinat un 5,25% a eixe tercer carril. 

Els tècnics de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) no veien amb bons ulls aquest projecte del tercer carril encara que finalment van accedir per pressions polítiques. Els sindicats consideren que el model saturarà el Corredor Mediterrani. 

Per aquestes vies ja passen, a més dels Rodalies, els regionals, els de llarg recorregut (Euromed) i els de mercaderies. "Això implicarà haver d'eliminar trens, tot i les declaracions que ho neguen, per introduir els d'alta velocitat (que no seran trens d'AVE) i el que més ens preocupa és la manca d’inversions, l manca de modernització de la xarxa i què difícilment les adaptacions per al canvi a ample mixt en el tram Vandellòs-Castelló-València estaran finalitzades el 2017" ha abundat el senador territorial, Carles Mulet. 

Compromís −igual que els grups d'experts i alguns empresaris− apostava per una plataforma independent de doble via d'ample europeu per garantir les connexions de València i que Almussafes i la Ford compte amb eixida cap a Europa. 

En aquest sentit Compromís preguntarà pels terminis, les previsions pressupostàries i no pressupostàries per part de les autoritats de cara als treballs de continuació del tercer carril i la seua connexió cap al nord, així com per les mesures correctores que s'han previst per evitar les molèsties reproduïdes entre València i la Plana i quins combois seran els sacrificats per la posada en funcionament dels trens d'alta velocitat.