L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.992
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:40.187

dimecres, 9 de juny del 2010

Segons bufa el vent, actuen.


La Confederació d'Organitzacions Empresarials de la Comunitat Valenciana va sorprendre ahir molts empresaris valencians. I és que mentre guarda silenci davant el deute de la Generalitat que ofega la majoria de concessionàries públiques pel retards en els pagaments, posava ahir el crit al cel contra el Govern central per un ajornament en l’obertura de pliques dels trams de l’AVE compresos entre València i Castelló (Vila-real- Almassora i la Llosa-Moncofa) i el tram comprés entre Xátiva-L'Alcudia de Crespins.
La institució que presideix Rafael Ferrando considera que els trams “són necessaris per a poder portar a terme l'execució del Corredor Mediterrani, una de les reivindicacions més importants de la Comunitat Valenciana en matèria d'infraestructures”.
Cal dir que la demanda de la institució no ho era tan important quan, al 1996 i després al 2003, i estant el PP en el Govern, aquest partit marcava les línies estratègies de les comunicacions a l’Estat i a la Unió Europea i, la patronal valenciana, no va pressionar amb tanta rapidesa i contundència.
És ara, amb un govern socialista a Madrid, quan el Corredor Ferroviari diuen que és una infraestructura “de vital importància per a la competitivitat territorial de la Comunitat Valenciana i de tots els sectors productius”. Abans, eren pocs els que la defenien, quan tal vegada, si les inversions en el Corredor Mediterrani hagueren arribat abans, el 1996 i 2003, la via de mercaderies cap a Europa que passarà per Alacant, València i Castelló ja seria una realitat i no es veuria afectada per la crisi.
La diligència i contundència de la Cierval en la reivindicació cap al Govern central, contrasta amb el poc soroll, per no dir-ne gens, que la patronal fa respecte al deute de la Generalitat amb les concessionàries públiques, una gran part empreses valencianes. La la institució de Rafael Ferrando no ha fet cap reivindicació d’aquest estil, tot i ser una de les principals queixes que fan els empresaris en petit comité.
Hi ha casos d’empreses que estan més d’un any sense cobrar i que han hagut de demanar crèdits per a pagar als seus treballadors. D’això tampoc va dir res ahir la Junta Directiva de Cierval.
Tampoc s’ha criticat el deute de més de 6.000 milions que la Generalitat governada pel PP deu als ajuntaments i que permetria a molts abonar els seus compromisos amb les petites i mitjanes empreses valencianes en situació crítica.
Fotografia i informació: L'Informatiu
-