L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

dijous, 12 de gener del 2012

Estem en crisi però l'aeroport sense avions de Castelló ens costa 300.000 euros al mes als valencians. ¡I sense funcionar! I a més la promotora AERCAS està en fallida tècnica, segons els experts

 
 
L'aeroport de Castelló està sense avions i amb activitat nul·la, i més ara que el Consell ha rescindit el contracte amb l'empresa concessionària. Malgrat això si que hi ha un moviment i fort en les instal·lacions: les despeses de la Generalitat, que mitjançant la societat promotora Aerocas ha de fer front a una despesa propera als quatre milions d'euros a l’any per un aeroport inoperatiu. La despesa correspon a sous, manteniment i conservació i capítols d'arrendaments, cànons o costos financers.

Això implica més de 300.000 euros mensuals, però es que a més no s’inclouen les despeses de publicitat, propaganda i relacions públiques, i això en el 2010 va superar els set milions d'euros; o la contractació de serveis professionals independents que ha superat els dos últims anys 1, 4 milions o el servei de fures i falcons amb preu de 90.000 euros més IVA.

L'aeroport de Castelló, l'obra capritx de Carlos Fabra amb el suport del Consell, no té data d'obertura, ni permisos de vol ni d'operadora que contracte les aerolínies, però si que té unes pèrdues per més de 31 milions d'euros i la promotora pública Aerocas, segons l'últim informe del Síndic de Comptes, compleix tot per a dissoldre-la, perquè el seu deute supera el seu capital, o siga allò que se’n diu fallida tècnica.

I en que es gasten eixos 3 milions d’euros a l’any? En manteniment, conservació, aigua, llum, contractes del personal de seguretat, arrendaments i cànons, primes d'assegurança, subministraments,
amortitzacions, impostos i despeses de funcionament. A això cal sumar 1,2 milions en costos financers anuals i 382.000 euros dels sous de les set persones contractades per la societat.

-

1 comentari:

TarlatanA ha dit...

Som ja pitjor que una república de bananers, estem en mans de polítics incapaços i corruptes, estan quasi tots baix sospita per irregularitats, i que millor mostra que aquesta noticia, un aeroport sense avions, amb un director que guanya mes que el president de la Generalat. Ni en el somnis del pitjor megalòman es compliria tot açò.