L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 2.182
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:11.868

dilluns, 30 d’octubre del 2023

Diputació vol avançar en la transformació en carretera de l'actual via pecuària del Camí Reial entre Tavernes i Xeraco

   

 
L'Ajuntament i la Diputació de València continuen les reunions i treballs iniciats al llarg de les passades legislatures pel govern de Compromís per tal de fer possible que el Camí Reial deixe de ser via pecuària i siga una part real de la CV-605 Natzaret Oliva.
 
 
 
 
Aquest ha estat l'objectiu d'una reunió on han estat presents  el regidor d’Obres, Josep Llàcer; i el regidor de Servei Públics, José Enrique Cuñat, de Compromís, els alcaldes de Tavernes i Xeraco, Lara Romero (PSOE) i Avelino Mascarell (PP) i la diputada de Carreteres i vicepresidenta 2a de la Diputació de València, Reme Mazzolari.

Com informarem el gener del 2022, el DOGV publicava la partió (deslinde) del tram de la carretera Natzaret-Oliva entre la rotonda de la platja i el riu Vaca per avançar en el canvi de via pecuària a carretera “normal”. Eixe tràmit havia de facilitar l'execució del projecte de “Condicionament i millora del Camí Real de Tavernes a Xeraco” contemplat al “Programa de millora de camins d’interés territorial”  per valor de 546.472,08 euros del qual ja no hem sabut res més i que sembla hi ha voluntat ara de remprendre. 

 

 


L'acord assolit després de les reunions Compromís-Diputació en les passades legislatures és que les obres executarien un nou asfaltat del Camí Reial, la millora i neteja de la séquia del costat i la reparació de les eixides d’aigua per evitar inundacions. També la millora del pont sobre el Vaca,  noves baranes i senyalitzar de nou tot el tram.

Cal dir que això no canviava de seguida el caràcter de "pecuària" de la via, però la Diputació podia avançar en la desafectació de tot el tram perquè passara a ser una carretera "normal" i així que la Natzaret-Oliva esdevinguera una gran carretera turística pel costat de la costa.

 

 

 Com explicarem en el seu dia, la proposta de transformació del Camí Reial en carretera convencional anava acompanyada de l'execució d'un carril ciclo-vianant paral·lel i al costat que tindria la qualificació de "via pecuària", perquè per llei s'ha de mantindre la via. Però això permetria desafectar la carretera i la Diputació, titular de la via,  podria actuar i executar les obres de la carretera convencional.

A banda, cal indicar també que totes aquestes millores servirien per donar solució al problema recurrent de les constants inundacions i els consegüents problemes de circulació que pateix el Camí Reial en època de grans pluges.