Com informarem el gener del 2022, el DOGV publicava la partió (deslinde) del tram de la carretera Natzaret-Oliva entre la rotonda de la platja i el riu Vaca per avançar en el canvi de via pecuària a carretera “normal”. Eixe tràmit havia de facilitar l'execució del projecte de “Condicionament i millora del Camí Real de Tavernes a Xeraco” contemplat al “Programa de millora de camins d’interés territorial” per valor de 546.472,08 euros del qual ja no hem sabut res més i que sembla hi ha voluntat ara de remprendre.
L'acord assolit després de les reunions Compromís-Diputació en les passades legislatures és que les obres executarien un nou asfaltat del Camí Reial, la millora i neteja de la séquia del costat i la reparació de les eixides d’aigua per evitar inundacions. També la millora del pont sobre el Vaca, noves baranes i senyalitzar de nou tot el tram.
Cal dir que això no canviava de seguida el caràcter de "pecuària" de la via, però la Diputació podia avançar en la desafectació de tot el tram perquè passara a ser una carretera "normal" i així que la Natzaret-Oliva esdevinguera una gran carretera turística pel costat de la costa.
Com explicarem en el seu dia, la proposta de transformació del Camí Reial en carretera convencional anava acompanyada de l'execució d'un carril ciclo-vianant paral·lel i al costat que tindria la qualificació de "via pecuària", perquè per llei s'ha de mantindre la via. Però això permetria desafectar la carretera i la Diputació, titular de la via, podria actuar i executar les obres de la carretera convencional.
A banda, cal indicar també que totes aquestes millores servirien per donar solució al problema recurrent de les constants inundacions i els consegüents problemes de circulació que pateix el Camí Reial en època de grans pluges.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada