L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

dimecres, 25 d’octubre del 2023

INFORME: Què vinga, què vinga, què vinga la llum!


Ja fa un any de la paralització de les obres de la nova estació del tren. Ja fa un any que, dia a dia i cada dia més els vallers i les valleres, els valldignencs i valldignenques augmenten el seu malestar i indignació en comprovar com tots són excuses, paraules prometedores... però al cap i a la fi, la situació es manté igual, per no dir pitjor ara que anem de cara a l'hivern. 


 

No parlem ara ací de qüestions com cancel·lacions, o retards que afecten l'anada al treball o als centre d'estudi, a València i Gandia, que són els problemes de sempre de les Rodalies valencianes - ¿per a quan el traspàs de competències de Madrid a la Generalitat?-, ni parlem tampoc de la duplicació de la via entre Cullera i Gandia, que tant ens afecta, o de que els vagons es converteixen en  magatzem de persones amuntegades en molts viatges.

 

 

Estem parlant de la falta de seguretat que ofereix una estació pràcticament a obscures a partir de les 7 de la vesprada, que serà a partir de les 6  de la vesprada tal com avançe el temps i el pròxim dissabte es produesca l'habitual canvi d'hora. I el temps de foscor en l'estació augmentarà, malgrat les queixes dels usuaris.

Una estació que esdevé fantasmagòrica, amb pocs punts de llums fora de l'esquelet de l'estació, amb perill d'ensopegar i caure quan abaixes o vas a agafar el tren per la dolenta situació del terra (clots, bassals...), o per la quantitat d'elements de l'obra paralitzada que hi ha, sense oblidar que s'han de travessar les vies i que, fins i tot, les andanes s'han fet més estretes per la tanca de seguretat que separa de les obres.

 
Obscuritat quasi completa, i sort que la regidoria de Serveis Públics que dirigeix José Enrique Cuñat de Compromís, va pal·liar un poc la situació amb uns fanals situats a la zona d'aparcament, que no tenien gens de llum. Una obra executada en terreny alié, propietat d'un altre, però obligada per la no actuació de Renfe. Menstrestant, es continua amb el canvi de contractista, un procés que es va iniciar fa mesos, segons Renfe, que va anunciar que després de l'estiu es reprenien les obres. Però d'això res de res.
 
 
Després d'anys i anys d'exigències...

 Des del 2011, les gestions i exigències de Compromís perquè Renfe/Adif mamprenguera les obres d'una nova estació s'han contiuat, i fins i tot arribaren al Senat amb intervencions i preguntes escrites del senador Carles Mulet, de Compromís, demanant la reforma de l'estació vallera el mes d’octubre del 2016, o siga fa 7 anys, i prometent el govern de Rajoy solucions.

    .

Visita en febrer del 2017
 
La demanda va donar fruit i el febrer del 2017, el regidor d’Urbanisme, Josep Llàcer, i els arquitectes de l’Ajuntament es reunien amb el cap d’Instal·lacions, Carlos López de Ocáriz, i tècnics de Renfe, per concretar la inclusió del projecte de l’estació entre les obres previstes per ADIF.  La reunió va acabar una visita a l’estació (foto anterior)  on es va poder comprovar que la demanda del pas subterrani per a passatgers que exigia Compromís per tal de creuar les vies amb seguretat era lògica, així com l'acompliment de la normativa d’accessibilitat. 

Després vingué el projecte, l'aprovació, la licitació i l'adjudicació.... i l'inici de les obres, amb la paralització, i tots els esdeveniments del darrer any, que no anem a repetir.  L'estació i les millores, la duplicació de la via del tren, el projecte del riu Vaca al pas per Tavernes, el projecte de regeneració de la platja, la manca d'ajudes per al jaciment de Bolomor...  massa greuges de Madrid a Tavernes.