L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.628
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 9.591

dilluns, 11 de novembre del 2013

PLENARI DE NOVEMBRE: Els afers i situació de la piscina coberta seran tractats en la Comissió Informativa de Contractació i Serveis Públics.


L'alcalde va fer una extensa explicació de la situació de la piscina
La situació de la piscina coberta va ser tractada al punt que debatia la possible incorporació del seguiment específic dins de la Comissió Informativa de Contractació i Serveis Públic. L’alcalde Jordi Joan va fer història de la concessió per explicar al final quina era la situació actual, en quin punt es troba el procés de l’obra i inauguració i posada en servei.

Així, assenyalava que l’Ajuntament va oferir fa anys com a concessió d’obra pública la piscina coberta, una obra pública on la meitat del valor total l’havia pagat el municipi, i l’altra meitat corresponia a la concessionària a canvi de l’explotació durant 40 anys. 

Jordi Joan indicava que arriba un punt que es van paralitzar les obres perquè l’empresa no tenia liquidesa per a continuar-les, i ací feia esment que per al seu partit Bloc-Compromís “la cosa no ens va sorprendre per a res, perquè ja ho vam advertir en l’estudi econòmic-financer de l’empresa, la intervenció municipal l’havia valorat amb zero punts”.

L’empresa va entrar en concurs de creditors i se li va nomenar un administrador concursal, que conjuntament amb els advocats i economistes de l’empresa redactaren un pla de viabilitat que va ser presentat al jutjat mercantil de València.


L’alcalde recordava com el pla de viabilitat contemplava una quita del 50% i un temps per al pagament de 2 a 5 anys, sempre i quan més del 51% dels creditors acceptaren el conveni, sinó l’empresa anava a liquidació, i en aquest cas, l’Ajuntament hauria de liquidar el contracte i ens trobaríem en el mateix cas de l’aparcament del passeig.

Com es sabut l’Ajuntament, com un creditor més, es va adherir al concurs per facilitar l’arribada a eixe 51% i el jutge va acceptar el pla de viabilitat, explicant l’alcalde que segons la informació que disposen el problema per a continuar és que l’empresa depenia d’un préstec d’un banc, que també era creditor, i a hores d’ara el préstec del banc no s’ha aconseguit i, per tant, l’empresa continua sense liquidesa per afrontar les obres.

Un altre problema en què s’ha trobat l’Ajuntament, segons explicava, era un modificat d’obra que s’havia presentat sense la firma de cap professional i així no es pot avançar l’expedient”. 




Com a novetat, Jordi Joan va informar que l’empresa havia sol·licitat hipotecar l’obra, cosa a la qual l’Ajuntament s’havia negat perquè no era una obra privada sinó pública encara que la gestió siga privada. Ara mateix l’empresa ha plantejat hipotecar la concessió, cosa sobre la qual els serveis jurídics de l’Ajuntament preparen un informe i haurà de ser el plenari com a òrgan competent qui decidesca.

L’alcalde va remarcar que la ciutadania deu saber que excepte el modificat d’obra, per ser un expedient administratiu, en tot el demés (concurs de creditors, finançament de l’empresa...) l’Ajuntament no pot fer res. “Això ho hem de tindre tots ben clar i no ho dic per ningú en concret, però no hem de fer demagògia en aquest tema: és una empresa que està en concurs de creditors, té un conveni firmat i un pla de viabilitat aprovat, visat per un jutjat del mercantil i l’Ajuntament no pot fer res, està també en un impàs”.

L’alcalde remarcava que una altra qüestió diferent és si s’ha de liquidar el contracte i indemnitzar a l’empresa, cosa que deia esperem que no, que l’empresa puga funcionar amb els seus propis mitjans i no haver de liquidar i indemnitzar.

No ho va dir l’alcalde, però sí nosaltres: en aquestes circumstàncies, és a dir en el cas que l’Ajuntament liquide i rescate la concessió ha d’indemnitzar la concessionària, la piscina es convertiria en “l’aparcament del passeig 2”, amb un cost per al municipi, és a dir, a pagar per tots els vallers i valleres, sobre els 2’2 milions d’euros que caldria sumar als 2’4 milions (més o menys) que s’haurà de pagar per l’aparcament del Passeig.


Un total per tant de 4’6 milions no previstos i que, en la pràctica, deixaria sense cap valor tota la gestió econòmica que ha fet el govern municipal els darrers dos anys, perquè fins i tot el remanent negatiu de tresoreria cauria, i és una obvietat dir-ho, a xifres més negatives que el 2011.

S'aprova fer el seguiment dins de l'àrea de contractació municipal 

La intervenció de l’alcalde va tancar el punt que tractava un petició del PP de crear una comissió específica per a la piscina perquè així, deia el partit en l’oposició, es pot coordinar la corporació, l’empresa concessionària i l’agent concursal.

El govern municipal va indicar que són els tècnics municipals i el mateix agent concursal i el jutge qui porten els controls de tot l’afer, cadascú en l’aspecte que li afecta, i considerava que el seguiment es pot dur dins de la Comissió Informativa de Contractació i Serveis Públics, on poden acudir els tècnics municipals i, fins i tot, l’agent concursal per a informar o debatre qualsevol cosa.

En la votació, l’oposició es va abstindre amb la qual cosa s’aprovava la proposta del govern que el seguiment quede dins de la Comissió de Contractació i Serveis Públics.
-