L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

dimecres, 20 de novembre del 2013

Concentració contra la Llei Wert



La Plataforma per l'Ensenyament Públic del País Valencià ha realitzat una concentració a Gandia, dins del marc de concentracions generals convocades en contra de la Llei Wert el dia previst per aprovar-se a les Corts de Madrid. El total de persones concentrades ha estat al voltant de 200.
 

 Us oferim el Manifest de la Plataforma per l'Ensenyament Públic Safor-Valldigna

Des de la Plataforma per l’Ensenyament Públic Safor Valldigna estem en contra de les retallades en educació i de la reforma educativa (La LOMQE). Vos convidem a participar en totes les reivindicacions per dir NO a la LOMQE i vos animem que des de cada centre feu actuacions i xerrades informatives. La lluita és de tots i totes.

MALDATS DE LA LOMQE I DE LA POLÍTICA EDUCATIVA
·   No és parla de l’educació infantil: En els primers anys de vida es creen els fonaments amb els quals es construirà i s’aprendrà al llarg de la vida.
·  Promou la competitivitat, nosaltres volem una educació cooperativa, on l’alumnat aprén a conviure i no ha competir entre ells.
·  És una llei antidemocràtica, no ha sigut consultada amb la comunitat educativa, les universitats i els pedagogs.
·  Elimina la participació del consell escolar i del claustre de professorat, potencia un model de Direcció autoritari on la comunitat educativa sols tindrà un paper consultiu secundari.
·  El jutge del sistema educatiu no pot ser el mercat, ha de ser la felicitat. Volem una escola per a totes i tots amb diversitat de llenguatges, no sols aprendre a llegir i escriure. Totes les disciplines són bones per desenvolupar la creativitat i perquè l’alumnat cree la societat que vol i no la dels mercats.
·  Amplia les vies de privatització de l'ensenyament públic, i permet el finançament d’aquest per empreses privades.
·   No hi ha una atenció a la diversitat, crea un sistema d'itineraris per fer grups de llestos i no tan llestos per tal d'excloure als alumnes amb més dificultats i necessitats. Margina l’alumnat.
·   Legalitza la segregació de gènere: classe de xics i classes de xiques.
·  Estableix un sistema d'avaluacions externes al centre, sense les quals no es podrà obtindre el títol de la ESO ni el del Batxillerat. L’escola es converteix una preparadora d’exàmens. L’objectiu de l’escola és que l’alumnat aprenga a aprendre. Les revàlides son una autèntica cursa d’obstacles per als estudiants.
·  Converteix als docents en preparadors de proves i l’aprenentatge en un procés memorístic desmotivador. L’ensenyament ha de ser comprensiu i vinculat a la realitat dels nostres fills i filles.
·   Planteja una aversió i desconfiança vers als professionals de la funció pública. Hem de apostar i confiar pel professorat capaç.
·  Desregularitza les relacions de treball del personal docent, en la mesura que els directors dels centres podran escollir la plantilla.
·  Suposa una reducció de l'oferta educativa d'assignatures. Valorem que no hi ha assignatures de primera i segona totes són importants.
·  L'assignatura de valencià ja no és tractada com a una matèria troncal. Perdem la immersió lingüística que és el millor mètode per aprendre Valencià, Castellà i llegues estrangeres.
·   La Formació Professional es planteja com una via per al fracàs escolar. Permet en la FP que fins al 70% d’estudi és realitze a l’empresa i sense remuneració.
·    Desapareix l’assignatura d’educació per a la ciutadania i es fomenta la religió catòlica.
·   Desapareix l’actual educació general comú fins als 16 anys. PISA avalua que el sistema educatiu Espanyol té un dels resultats de major cohesió social al context Europeu. Resultats d’altres països com Alemanya, que té un sistema que segrega a edats primerenques, no obté bons resultats.

És important defensar l’escola pública, la disminució de les inversions compromet el futur dels nostres fills i filles. L’educació és un pilar fonamental en la societat, té una relació molt gran amb la felicitat...
 
Per una escola pública, igualitària, solidària, en Valencià, que promou la cooperació i modula les diferències socials per formar ciutadans i ciutadanes lliures i crítics.

Remés per la Plataforma
-