L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.992
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:40.187

diumenge, 25 de desembre del 2011

OPINIÓ: La Penya, una oportunitat.

                                                      
Confesse  que vaig voler ser torero.
Torejar a la Plaça Major  de Tavernes,
allí,  on s’acorda lo públic,
on els privats volen manar.

Eixos bous m’encisen,
M’encisa ser un torero a lo social.
Però, fins ara, ningú m’havia donat l’oportunitat.
Un alcalde valent m’ho va proposar,
I, amb la ràbia al pit i un clavell a la boca,
li vaig contestar un sí.

Però cap bou se m’ apropà.
Alguns  des de la barrera em cridaven “ torero”
són bous tan lidiats i coneguts,
tan transparents pel canvi,
que per coneguts els desprecie,
i sense  muleta els solc tractar.

No hi ha bous a Tavernes,
que la nostra penya no puga torejar,
siguen oficials, o clavaris,
del poble o adinerats.

I és important que sàpiguen,
que jo en la penya sóc el majoral:
el capatàs que controla els bous,
i com em tenen respecte,
els recorde el torn en ser lidiats.

Va per vostés, amics,
i per un alcalde valent,
una penya  decidida,
en una plaça de primera: Tavernes,
tornarem a tindre una altra oportunitat.

I en bloc: muleta, espasa  i  estoc,
a cap bou anem a matar,
sols que coneguen a Tavernes,
que pels carrers tornarem a retallar.

Bon Nadal, Penya, 
i bous a la Vall!.     

Jaume Talens, Nadal 2011

1 comentari:

Anònim ha dit...

Que hi ha que fer per apuntar-se a la penya taurina? I en qui hem de parlar. Ja que vull que continuen els bous pel carrer.