L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

diumenge, 8 de febrer del 2015

Escola Valenciana basa en deu eixos "El model d'escola que volem" i obre el debat sobre l'escola del segle XXI


Escola Valenciana ha presentat el document 'El model d'escola que volem', amb propostes obertes a debat i basades en el canvi que pot haver en la Generalitat a partir del maig. "Un canvi per a avançar en positiu cap a l'educació que es mereix l'alumnat', ha dit el president de l'entitat, Vicent Moreno. 
També es detalla les accions que calen per a aconseguir els objectius fixats i l'èmfasi en la necessitat de desenvolupar la Llei d'Ús i Ensenyament del Valencià i en la creació d'una Llei Educativa. 

L'acte va comptar amb la presència dels candidats del PSOE, Ximo Puig, de Compromís, Mónica Oltra i Esquerra Unida, Ignacio Blanco. També hi assistiren el president d'Esquerra Republicana del País Valencià, Agustí Cerdà, el diputat de Compromís, Joan Baldoví, el portaveu de Compromís, Enric Morera, la representant dels Verds, Pura Peris, tres membres del Cercle Podem de València, representants de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua i de sindicats, entre més.

El document conté els eixos sobre els quals ha de vertebrar-se l'escola pública. Són aquests: 

1. Plurilingüe i intercultural
Defensa que l'escola proporcioni una competència plurilingüe i intercultural, que inclogui el valencià, com a llengua pròpia del país, el castellà com a llengua cooficial, i dues llengües estrangeres en l'etapa educativa. 

2. Valenciana
En la llengua i continguts. Arrelada a la tradició i oberta al futur, la ciència, les humanitats i la tecnologia. I que siga instrument privilegiat en la revitalització i normalització de la nostra llengua i cultura i en la construcció d'un projecte polític de futur per al país. 

3. Única, pública, gratuïta i laica
Escola única sense perfils diferents per raó d'ideologia, llengua, situació geogràfica o nivell econòmic dels alumnes. Publica i gratuïta "amb centres dignes on puga assistir tot l'alumnat de la seua àrea d'influència" i centres "que mantindran un respecte absolut i una neutralitat total pel que fa a opcions polítiques i religioses, que han de quedar fora de l'escola". 

4. Inclusiva
Una escola oberta a tothom sense restriccions, que consideri la diversitat com una riquesa i un recurs. Un dels objectius és el desenvolupament de la potencialitat màxima de tots els alumnes pel que fa al rendiment lingüístic i acadèmic i la plena integració escolar i social, independentment de la procedència geogràfica i el nivell sociocultural i socioeconòmic de les famílies. 

5. Democràtica
L'escola ha de fer saber i assumir a l'alumnat els valors democràtics i de respecte pels drets humans. 

6. Oberta i participativa
L'educació és cosa del professorat però també de les famílies i tots els implicats. Tots han de participar en la presa de decisions. 

7. Crítica, creativa i innovadora
Els coneixements dels xiquets s'han de construir des d'una perspectiva crítica, amb les tecnologies i estratègies més actuals.

8. Compromesa amb l'entorn local i global
Els centres educatius han de treballar per un canvi d'actitud i de comportaments donant exemple en el propi funcionament de com s'haurien d'abordar problemes com estalviar aigua i energia, gestionar les deixalles, compartir els materials escolars, etc.

9. Coeducadora
És a dir, la promoció d'una educació que potencia la igualtat real d'oportunitats i l'eliminació de tota mena de discriminació per raó de gènere. 

10. Humana
Una escola que situe l'ésser humà en el centre de les seues preocupacions. L'escola ha de promoure la felicitat i el benestar emocional de l'alumnat; fer créixer la seua autonomia instructiva i personal; enfortir-ne la capacitat crítica; fer-lo més solidari; acostumar-los a treballar en equip; despertar-li les ànsies de llibertat, igualtat i justícia; ensenyar-li el valor de l'esforç.