L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR : 2.268
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 55.345

dimecres, 13 de desembre de 2017

L'ESTAT DE LA QÜESTIO: Mentides per un tub i... a vore quina és més grossa!



"Compromís ha pujat els impostos" és una de les frases-mentides més usades i repetides pel PP: i la diuen alegrement, tot i saber que és una falsedat. Això sí, mai no diuen números, ni publiquen cap estudi al llarg del anys de govern de Compromís que ho demostre. Simplement és repetir el mandra-mentida, una, dues... mil vegades, i a esperar que  la ciutadania s’ho crega.

Avui el seu blog ens obsequia amb una altra retafila de inexactituds i manipulacions de fets. Es rar no voren totes les setmanes, però avui n’hem tingut varies en un mateix article.

El passat dia 8 tots podíem llegir al diari Levante-EMV la noticia que el COR (Consorci de Reciclatge) de Diputació pujaria la taxa del tractament de fem en la planta de Guadassuar i les pujades afectarien a tots els pobles del Consorci, com també afectaran a la resta de la província. Només llegir-ho ens va vindre al cap la certesa que algú aprofitaria la pujada del COR de la Diputació per “carregar-li-la” a l’Ajuntament, culpar a Compromís d’una pujada en la qual no té res a vore: La taxa és del COR, no de l’Ajuntament i tampoc la cobra l’Ajuntament i la paguem directament a la Diputació des de fa anys. I així ha estat.

Ja ens veiem vindre una nova manipulació demagògica lluny de la responsabilitat i l’ètica informativa. I vam fer un informe explicatiu que podeu tornar a llegir clicant damunt l’enllaç i on us recomanem que llegiu ben tranquil·lets què feia el PP amb l'antiga taxa, que  cobrava les dos  i no li pagava a la Diputació la seua: L'Ajuntament no pujarà 10 euros el fem

Planta de residus del COR a Guadassuar. Els 10 euros són per a pagar els costos de la gestió del tractament en la planta, i no té res a vore l'Ajuntament.

I en eixe informe ho vam deixar ben clar: l'escrivíem més que res, per evitar interpretacions que culparen a qui no era. Perquè la taxa no és de l’Ajuntament sinó  del COR (Consorci de Residus) de la Ribera Valldigna.

I tot seguit explicàvem que el procés del fem domèstic i dels contenidors de reciclatge està dividit en dues parts i cadascuna té el seu cost i paguem una taxa diferent, una a l’Ajuntament i l’altra a la Diputació.

1. La part municipal es la recollida dels residus urbans pels carrers de la ciutat i platja  i el transport a la planta de Guadassuar per al seu tractament. És la taxa de fem municipal  i és la mateixa des del 2012, primer any complet de govern de Compromís.No ha pujat i tampoc no pujarà en el 2018. Set anys sens pujar, i ara venen dient que Tavernes puja el fem.

2. La selecció i tractament dels residus es fa a la Planta de Tractament de Guadassuar, on se separa la part orgànica del fem, de la qual és farà el compost, i la dels altres contenidors per a recuperar els subproductes per al seu reciclatge. El cost de tota eixa gestió dels residus és la taxa del COR de la Ribera-Valldigna, que cobra la Diputació, que es qui ha anunciat l’augment sobre uns 10 euros a l’any, o si voleu 0’83 cèntims al mes.

Incomprensible vore com s’atreveixen a publicar tantes inexactituds quan saben que les mentires són fàcils de desmuntar. I més encara quan el diari Levante-EMV ho deia ben clar que era la taxa del Consorci de la Ribera-Valldigna i no cap taxa municipal. Si són coses tan fàcils de desmuntar, perquè actuen així? Es creuen que els ciutadans són bojos?



El Ministeri d'Hisenda diu el contrari del PP: No s'han pujat els impostos de circulació

L'impost de vehicles 

Una altra de les mentires repetides moltes vegades i que tornen a repetir avui: l’impost de vehicles. El passat estiu ací ja els vàrem demostrar que des de l’any 2012 (primer any complet de govern de Compromís) eixe impost no havia canviat. I per demostrar-ho acudíem a les xifres del Ministeri d’Hisenda en el web oficial. Ara les tornem a repetir en el quadre de dalt. Mireu-les, estudieu-les... hi ha alguna pujada de l’impost? Mare de Déu, Senyor, perquè diuen que s'ha pujat el 25%, perquè tantes mentires?

I per últim tornen a mentir amb les pujades de l’IBI, que les prenen de manera incompleta i “de costadet”, no el global sinó una part. I ho fan sense aportar números i estudis clars  de l’evolució de l’impost en el poble i dels valors cadastrals. Com és un tema massa explicat i que si busqueu en La Cotorra trobareu cent articles explicatius només posarem una gràfica i a partir d’açí cadascú que en traga les conclusions.



Les gràfiques permeten comprovar com durant el govern de Compromís el valor d'IBI s'ha mantingut

Només cal vore el sentit ascendent que va tindre l’IBI a partir del 2006 (ratlla blava), amb la pujada al doble aprovada només pel PP. A pesar de que el PP havia aprovat una pujada fins el 2016, el govern de Compromís  a partir del 2013 anul·la les pujades (ratlla taronja) que han quedat pràcticament en pla. Per cert, l’Ajuntament ha sol·licitat al Ministeri d’Hisenda per al 2018 una baixada del 4% dels valors cadastrals i de l’IBI.