L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.677
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 40.944

diumenge, 3 de desembre del 2017

Els senadors de Compromis pregunten al govern de Rajoy quines solucions adoptarà per evitar el perill en l'estació de Tavernes



Els senadors de Compromís, Carles Mulet i Jordi Navarrete (fotografia de dalt) han realitzat diverses preguntes al Govern de Rajoy i li exigeixen una solució ràpida i urgent a la situació de perillositat en què es troba l’estació de Tavernes. Com tots sabem, els usuaris hem de creuar dues vies per agafar el tren, una operació d’extremada perillositat que Foment ja fa anys no soluciona.

Els senadors de Compromís ho assenyalen en la seua pregunta parlamentària: “el perill augmenta, ja que el tram entre Tavernes i Cullera és d’una única via, de manera que els trens han d’esperar a l’estació de la Valldigna fins que es creuen el comboi d’anada i el de tornada. Així doncs, els usuaris han de treure el cap a meitat de la via passant per davant de la locomotora que està parada per veure si ve un altre tren i poden creuar les vies o no“.

El text li retrau al govern de Rajoy que, en el segle XXI, els veïns de Tavernes i els usuaris de la Valldigna veuen com es milloren estacions, però la nostra segueix sense l'execució del pas subterrani que cal, i des de fa molts anys creuem per damunt de les vies per poder accedir a la línia que connecta la Valldigna amb València.

Aquesta és “una pràctica molt perillosa“, han assenyalat els senadors que, en una visita efectuada a la nostra ciutat, s'han reunit amb l'alcalde Jordi Joan per parlar d'aquests i altres temes referents al riu Vaca.


La situació del Vaca, el tren i l'autopista foren els temes tractats majorment en la visita a Tavernes
 
El govern de Rajoy és el responsable de la situació

Les inversions en els ferrocarrils les realitza Adif, una empresa estatal, i per tant, són competència del govern de Rajoy i del seu ministeri de Foment,  qui són per tant els veritables responsables de que no hi haja cap data concreta ni previsió per a l’actuació a Tavernes.

El mateix alcalde ho assenyalava als senadors: “no pot ser que a hores d’ara la gent de Tavernes estiga encara creuant vies per poder agafar un tren una cosa que, a més de donar molt mala imatge com a destinació turística, és d’una evident perillositat per la negligència del govern de l'estat, per la qual cosa demanem actuacions urgents a l’estació“.

Els senadors de Compromís, Mulet i Navarrete, faran un seguiment del tema, en el qual pensen arribar si cal a sol·licitar la compareixença del ministre de Foment en el Senat. Per un altre costat, abordaran la problemàtica en la reunió sol·licitada amb el ministeri de Foment, on es tractaran a més altres del tren, temes relacionats i que afecten Tavernes i el terme municipal, sobre tot els derivats del Vaca.


El pas de les vies del tren

AQUESTES SÓN LES PREGUNTES CONCRETES:


- Té previst el Govern executar millores en l'estació de Tavernes? En quin termini?

- Pensen prendre alguna decisió com més prompte millor per a acabar amb el perill diari al que s'enfronten els veïns i usuaris, que han de creuar dues vies?

- Existeix algun pla per a millorar la capacitat de desguàs de la via i que aquesta barrera artificial no genere inundacions o intensifique els problemes de les fortes pluges o vessament del riu Vaca?

- Existeix algun pla per a millorar la seguretat dels quatre passos a nivell amb barreres del Vadell, la Séquia Bova i el Vapor? I per a ampliar el pont de manera que augmente la seguretat del carril bici projectat per a unir la ciutat amb la costa i la circulació de motocicletes per l'actual via sense voral?


Elaboració pròpia