El
treball dins del casc urbà afecten tres trams, dos dels quals els corresponents
als Sequers i a l’Avinguda de Marjaletes, s’estan executant, més avançat el tram
urbà dels Sequers que ja disposa d’una capa de material compactat per delimitar
la zona de Camí Natural, tal com es pot apreciar en les fotografies.
Des de fa uns dies que s’executa amb més intensitat el tram de Marjaletes, on s’ha arrancat la vorera destrossada pels arbres existents, que s’han hagut de tallar per inapropiats per a voreres i sobre tot per estar afectats de diverses malalties i fongs, amb el tronc completament podrits en la majoria dels casos.
El projecte de via verda en el tram Marjaletes contempla la reposició total de l’arbratge, amb més quantitat dels que hi havia plantats, i una completa i nova il·luminació. Cal saber que ara s'executa la primera fase corresponent al carril ciclovianant que es completarà amb una segona fase, a càrrec de l’Ajuntament dins del Pla d'Inversions de la Diputació 2022-2023, per habilitar un passeig-bulevard amb amplada de 5 metres al costat del carril ciclovianant.
El plànol permet distingir les 2 fases del projecte complet |
Un nou traçat alternatiu obligat en el terme de Tavernes
El pas de la via verda “Camí Natural Carcaixent-Platja” per dins de la ciutat i en altres trams del terme municipal ha suscitat comentaris crítics en les xarxes dient que no s’està executant pel traçat de la antiga via del tren.
Cal informar que, tot i que el projecte intenta recuperar al màxim el traçat del tren eliminat l’any 1969, després de més de 50 anys és impossible pels canvis en el territori. Així per exemple a Tavernes, a més de la privatització de moltes terres, dins de la ciutat veiem com l'estació i els molls de càrrega els ocupen la Casa de la Cultura i la Biblioteca, o com el traçat de l'antiga via bordejant el poble s'ha transformat en el Passeig de Colom i fa inviable eixe traçat antic.
Estació de Tavernes |
Estació de Benifairó |
El traçat de la via verda del 2022 ha hagut de contemplar trams alternatius, majorment a la Valldigna, per adaptar-lo a la situació real actual i als objectius de via ciclopeatonal i impulsora del turisme alternatiu entre comarques. D’ací que es contemplaren els trams alternatius en entrar la nova via a la Valldigna amb un ramal que duguera al monestir de Simat i després buscarà Tavernes pel Camí del Pla. Posteriorment, en eixir ja del casc urbà de Tavernes s’ha creat el nou ramal que durà a l’estació i la platja, unes destinacions de la via verda més acordades a la realitat i al paper que ha de realitzar actualment.
Per tant, el traçat pel terme de Tavernes s’ha executat pel Camí del Pla fins arribar al Pont de l'Escorxador a l'entrada de Tavernes i, com que no pot seguir l’antiga via del tren, continua per l'avinguda de les Corts Valencianes, avinguda de Marjaletes i la urbanització Els Sequers fins a la rotonda denominada de "les Oliveres". Ací es desviarà per la zona del Teularet vorejant la zona industrial fins arribar a la carretera nacional on es connectarà amb el carril bici en la zona dels ullals i seguir fins a l'estació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada