L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

dissabte, 19 de febrer del 2022

INFORME: El període d'al·legacions al projecte de ronda de Tavernes ha finalitzat. Tot allò que cal saber del projecte base

 

El període d'al·legacions al projecte de la nova ronda de Tavernes (variant de la CV-50 que ha de minvar el pas de trànsit rodat per la ciutat) es va iniciar, com ja vam anunciar el passat dia 4 de gener, i fa uns dies que ha acabat amb la qual cosa seran ara els tècnics qui han de resoldre les al·legacions presentades al projecte per tal de, si cal efectuar alguna modificació, abans de seguir en el procediment administratiu de licitació i adjudicació.

Un dels objectius de la nova variant és eliminar el trànsit per dins del nucli urbà de Tavernes i un segon objectiu és millorar la connectivitat amb el corredor costaner que formen la N-332 i l'AP-7, per a la qual cosa tal com van indicar en el seu moment, la Direcció General de Carreteres ha contemplat en el projecte bàsic una nova connexió de la CV-50 amb la N-332 amb una nova rotonda nomes passar el pont de l'autopista per facilitar el canvi de sentit.


Inici de la variant. La rotonda enfront Asfaltos Chova

Tram que envolta Tavernes

El projecte presentat i publicat en els organismes oficials, dels quals hem obtingut els plànols, a falta de si es produeix alguna modificació com a resultes de les al·legacions presentades per veïns i entitats valleres, preveu un inici en una rotonda situada en la zona annexa a l’actual fàbrica d'Asfalts Chova, en el terme de Tavernes. De la rotonda eixiran dos ramals, un per unir al camí rural que du a Benifairó, i un altre directe al Polígon el Pla. 

També en eixa rotonda naix el primer tram del recorregut de la nova variant, el qual envoltarà el casc de Tavernes, pel marge dret del riu per a realitzar després una corba a buscar la rotonda “de les oliveres d’Alberola”, ja en l'entrada del Polígon Teularet. En aquest tram s'han previst dues rotondes, una per connectar amb el camí del pont del Vaca i una segona per connectar amb el camí de l'Hort d'Herrera. En aquest tram es contempla una calçada de dos carrils, un per sentit de circulació, amb un ample de tres metres i mig per a aquest traçat. 

Tram entre les rotondes de les oliveres i la de Borderia
 

Tram en el Polígon el Teularet

És el tram que va des de "les oliveres d'Alberola" fins a la de Borderia. Cal indicar que no es preveu cap canvi en la rotonda de "les oliveres" al contrari de la rotonda de Borderia que serà ampliada, i tindrà una major capacitat de trànsit i accessos als camins rurals. El tram de carretera entre aquestes rotondes es millorarà amb un desdoblament: tindrà una secció de caràcter urbà amb dues calçades, una per cada sentit de circulació i amb dos carrils cadascuna, separades per una mitjana enjardinada. En la part exterior de la calçada s'han contemplat jardineres per separar-la del carril bici-via per als vianants que connectarà amb l'existent actualment i que uneix la rotonda de les Cinco Hermanas amb la platja.

El carril bici tindrà una longitud de 5.170 metres i connectarà amb els camins agrícoles i garantirà la seguretat de vianants i ciclistes. Inclourà un ramal cap a Tavernes des de la rotonda de les oliveres. Al final de la nova actuació servirà per connectar-lo amb el carril bici existent, amb la qual cosa s'afirma es permet la connectivitat poble-zona industrial-costa. Tot el carril bici estarà enllumenat, i també les rotondes i les seues aproximacions (200 metres).

 

La nova rotonda de Borderia (esquerra) i la nova rotonda de connexió (a la dreta)

Tram en la zona de Borderia
 
 El pas per davall de l'AP-7 es manté però amb 2 carrils en sentit Tavernes i 1 en sentit a la N-332. Només passar el pont de l'autopista es dissenya  una nova connexió de la CV-50 amb la N-332  amb una nova rotonda  que evitarà arribar a las Cinco Hermanas per canviar de sentit. Es contempla mantindre el ramal que facilita l'accés a la  N-332 en sentit Alacant sense passar per aquesta nova rotonda, i també el ramal directe de la platja cap a Tavernes.

L'Ajuntament de Tavernes va demanar abans de la redacció del projecte que aquest contemplara solucions al problema d’estancament de les aigües per l'efecte barrera de l'autopista i els accessos als camins rurals existents al llarg del recorregut. El projecte contempla 29 obres de drenatge, 5 passos inferiors per a l'encreuament de la variant nova amb els camins existents cas del Camí del Pla, el camí del Clot de la Font i l'accés al Vergeret, i 5 passos superiors