El pròxim dilluns està previst que s'inicien les obres del projecte “Condicionament ambiental en la via ciclopeatonal del marge esquerre del Riu Vaca” a càrrec de l'empresa Cadersa SA, una vegada solucionats el problemes derivats del programa de prevenció d'accidents i higiene laboral.
El cost de l'obra a executar per l'empresa té un valor de 408.789 euros, segons l'adjudicació realitzada per l'Ajuntament, i allò que és més important per a moltes famílies, impedirà que es puguen demolir sobre unes 500 habitatges en 10 edificis que foren declarats com a "il·legals" en el seu dia per sentencia del 2013 del Suprem de l'Estat, que confirmava una sentència anterior del 2011 del TSJ perquè el govern del PP de Tavernes va aprovar la construcció en zona inundable i sense cap permís de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer. Aquests habitatges estan construïts a menys de 100 metres del riu Vaca, dins de la zona inundable.
Zona de construcció de la mota i via ciclopeatonal |
El que cal saber
La construcció del mur-mota permetrà legalitzar les finques del Vergeret construïdes en zona inundable pel govern del PP i també protegir el nucli urbà de Tavernes de les inundacions del riu.
El projecte total comprén la construcció d’aquesta mota al llarg de 1’5 km del Vaca, entre l'assut i el Tol·lo, integrada en l'entorn i amb variacions entre 1,50 i 2 metres d'altura al llarg del recorregut. El voltant del riu serà zona verda i la mota es plantarà amb arbres autòctons de ribera i vegetació mediterrània, especialment enfront de la zona dels edificis del Vergeret. La previsió és d'una durada de vuit mesos en les obres.
Zona esquerra del Vaca, Vergeret. |
Ara s'executa una part del total
La licitació afecta el sector del Vergeret, en l’Avinguda de les Corts Valencianes, i és un projecte pensat per a assegurar la protecció de les persones i béns front a possibles inundacions, preservar el bon estat del domini públic hidraulic (DPH), previndre el bon estat dels ecosistemes aquàtics i protegir el regim dels corrents en casos d’avingudes.
En aquest tram, el projecte contempla una mota de protecció amb una part superior de 2 metres amb talussos 2/3, protegida amb geomalla i plantació d’espècies arbustives, tot i que l’alçada de la mota serà variable segons l’Estudi d’Afecció de cada zona del tram. La protecció del talús serà mitjançant geocel·les amb aplicació d’hidrosembra.
En aquest tram hi ha projectat un carril compartit per vianants i bicicletes, de 3’50 metres d’amplada amb paviment Aripac. Entre la mota i el carril, es contempla la plantació d’arbres, pavimentació de grava i terra morterenca, i col·locació de mobiliari urbà (bancs, papereres...). La coronació de la moto disposarà de dos miradors amb accés en rampa i protegits amb baranes d’acer "corten".
El projecte integra en el paisatge la zona d’actuació, procedirà a l’eliminació de canyes, espècie invasora, per a introduir les de vegetació autòctona que incremente la biodiversitat d’espècies i hàbitats.
La integració ambiental s’aconseguirà amb la plantació de:
Arbres: Populus Alba (alber blanc), Populus Nigra (alber negre o pollancre) i Salix Alba (Salze blanc).
Arbustivas: Santolina Rosmarinifolia (botonera), Thymus Vulgaris (timor), Rosmarinus Officinalis (romer) , Lavandula Angustifolia (lavanda), Genista Scorpius (argelaga borda) i Myrthus Communis (murta) .
Amb aquestes obres es crearà en la banda de l’Avinguda de les Corts Valencianes un espai lúdic que, a més, servirà de protecció contra les avingudes del riu Vaca.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada