La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat de la Generalitat Valenciana i l’Ajuntament presenten avui dimarts el projecte de la variant de la carretera CV-50 (ronda de circumval·lació) al seu pas per Tavernes i la connexió amb la N-332 abans d'iniciar el tràmit d'exposició pública.
La presentació del projecte, a càrrec del conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, pot aclarir la solució triada per als accessos dels camins rurals i com es pensa resoldre el problema d'inundabilitat del polígon del Teularet. Cal pensar que la permeabilitat de l'AP-7 i la millora del pas riu Vaca són una quimera davant la nul·la resposta del govern de Madrid al greu problema de Tavernes, creat per la mateixa AP-7 en circular sobre talús i no sobre pilars.
Són dos dels temes fonamentals a resoldre en el projecte -altres serà l'enllaç amb la N-332- i que no es coneix la solució pensada perquè les sol·licituds de reunió del regidor d'Urbanisme, Josep Llácer, amb els màxims responsables de la Conselleria per conéixer el projecte no han donat fruit. I diguem: ¿Silenci de la Conselleria per no repetir el cas de la CV-60?
Tavernes té present les inundacions i perjudicis als camps per grans grans pluges i una solució no satisfactòria, com ens ha indicat el regidor d’urbanisme Josep Llácer, "obligarien a l’Ajuntament a al·legar, si el consistori considera que no es dóna solució i és minimitza el problema d’inundabilitat”.
El traçat sobre vista de satèl·lit del territori valler |
Adjudicació del projecte de circumval·lació en el 2006, del qual mai no hem sabut res |
Aquest projecte coincidia en el temps amb l’execució del Vergeret, zona on hi havia una reserva dotacional de
28 metres d’amplària per fer passar la ronda i que desaparegué. Això, unit a l'eliminació de la canalització i
millora del riu Vaca que va dur a cap el govern de M.Rajoy, que facilitava els terrenys per a la ronda de circumval·lació,
va obligar al govern de Compromís a la recerca d'alternatives per construir eixa via tan necessària per a Tavernes.
En la legislatura 2011-2015 la Generalitat governada pel PP no va atendre cap de les demandes del govern municipal de Tavernes, tot i les reunions mantingudes per l'aleshores alcalde Jordi Joan amb el secretari autonòmic.
La situació va canviar en la passada legislatura (2015-2019) i les gestions, primer de l'alcalde Jordi Joan i després continuades pel regidor d'Urbanisme, Josep Llàcer, amb el cap de Servei de Mobilitat, Txema Torner, i el subdirector general de Mobilitat, Josep Llin, donaren el seu fruit i es va iniciar la redacció del projecte, oferint un primer avanç l'abril del 2019.
Ara sembla ser - com diguem els valencians- que ja va de bo, tot i que un projecte d'aquestes característiques pot tardar 4/5 anys en el temps abans de vore com disminueix dràsticament els més de 15.000 vehicles diaris que passen pel casc urbà de Tavernes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada